وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » هشدار به استرالیایی‌ها درباره کلاهبرداری از طریق فروش داروی کاهش وزن

تاریخ انتشار : 1401/12/21 - 5:16

هشدار به استرالیایی‌ها درباره کلاهبرداری از طریق فروش داروی کاهش وزن

صدای استرالیا - کلاهبرداران در حال هدف قرار دادن استرالیایی‌هایی هستند که تلاش می‌کنند داروی دیابت اوزمپیک را که به دلیل اثرات کاهش وزن آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است، بخرند.


صدای استرالیا – کلاهبرداران در حال هدف قرار دادن استرالیایی‌هایی هستند که تلاش می‌کنند داروی دیابت اوزمپیک را که به دلیل اثرات کاهش وزن آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است، بخرند.

اداره کالاهای درمانی استرالیا (TGA) اعلام کرد که از چند مورد کلاهبرداری از استرالیایی‌هایی که به دنبال این دارو بوده‌اند، مطلع شده است.

اداره کالاهای درمانی استرالیا در حال بررسی تعدادی از وبسایت‌هایی است که ادعا می‌کنند محصولات حاوی سماگلوتید (نام تجاری اوزمپیک) را برای درمان دیابت نوع ۲ برای کاهش وزن می‌فروشند. در برخی موارد مصرف‌کنندگانی که برای خرید آنلاین این محصولات پول پرداخت کرده‌اند، هیچ محصولی را دریافت نکرده‌اند در حالی که در موارد دیگر نیز محصول دریافت‌ شده سماگلوتاید نبوده است. حتی افرادی که سماگلوتاید دریافت می‌کنند، ممکن است این دارو از نظر پزشکی برای آنها مناسب نباشد.

اداره کالاهای درمانی استرالیا از مصرف‌کنندگان خواست که این محصولات را فقط از داروخانه‌ها و با نسخه پزشک معتبر تهیه کنند.

اداره کالاهای درمانی استرالیا تاکید کرد که اگر محصولات اوزمپیک را به صورت آنلاین مشاهده کردید، این یک “علامت هشدار واضح” است که می‌تواند یک کلاهبرداری باشد. در استرالیا، تبلیغ داروهای نسخه‌ای مانند اوزمپیک غیرقانونی است.

براساس اعلام اداره کالاهای درمانی استرالیا، تنها تولیدکننده قانونی سماگلوتاید شرکت نوو نوردیسک است.

سایت اسکم‌واچ متعلق به کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا نیز به استرالیایی‌ها هشدار داد که این وب‌سایت‌ها طراحی شده‌اند تا پول شما را بدزدند و از مصرف‌کنندگان خواست که روی هیچ لینکی کلیک نکنند و هیچ سفارشی به این وب‌سایت‌ها ندهند.

سال گذشته، استرالیایی‌ها بیش از ۳۳۴ هزار دلار را به دلیل کلاهبرداری‌های مرتبط با محصولات بهداشتی و پزشکی از دست دادند.

اوزمپیک دارویی است که برای درمان دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود. سماگلوتاید با نام وگووی نیز به فروش می‌رسد. این دارو در سال‌های اخیر به لطف رسانه‌های اجتماعی و سلبریتی‌ها که درباره استفاده از این دارو برای کاهش وزن صحبت کرده‌اند، مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل افزایش تقاضا، این دارو در سراسر جهان دچار کمبود است اما براساس اعلام TGA انتظار می‌رود که کمبود این دارو در استرالیا طی هفته‌های آینده به حالت عادی بازگردد.

منبع: یاهو فایننس


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه