وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » هشدار به استرالیایی‌ها درباره رشد فزاینده «اسکم دسترسی از راه دور»

تاریخ انتشار : 1402/01/08 - 10:58

هشدار به استرالیایی‌ها درباره رشد فزاینده «اسکم دسترسی از راه دور»

صدای استرالیا– به استرالیایی‌ها درباره روشی که مجرمان با استفاده از آن می‌توانند کنترل دستگاه‌های ما را در دست بگیرند، […]

15 میلیون استرالیایی در یک سال گذشته پیام‌های اسکم دریافت کرده‌اند

صدای استرالیا– به استرالیایی‌ها درباره روشی که مجرمان با استفاده از آن می‌توانند کنترل دستگاه‌های ما را در دست بگیرند، هشدار داده شده است.

پلیس نیوساوت‌ولز هشدار داد که این روش که به «اسکم دسترسی از راه دور» معروف است، به صورت فزاینده‌ای مورد استفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

در این روش، کلاهبرداران وانمود می‌کنند از شرکت‌ها یا مؤسسات مالی معروف تماس می‌گیرند و سعی می‌کنند با گول زدن قربانیان، از راه دور به دستگاه‌های الکترونیکی آنها دسترسی پیدا کنند.

پلیس گفت: آنها اغلب مدعی می‌شوند که دستگاه قربانی پیام خطا ارسال می‌کند یا ویروسی دارد که باید فوراً آن را برطرف کنند و سپس از نرم‌افزارهای مختلف برای دسترسی به دستگاه قربانی استفاده می‌کنند.

زمانی که کلاهبردار کنترل دستگاه را در اختیار بگیرد، می‌تواند به داده‌های مالی و شخصی فرد دسترسی پیدا کند و وجوه را از حساب شخص منتقل کند یا حتی داده‌های خصوصی او را بدزدد.

پلیس نیوساوت‌ولز توصیه کرد که استرالیایی‌ها به تماس‌گیرندگان، دسترسی از راه دور به رایانه، تبلت یا موبایل خود را ندهند و هرگز اطلاعات شخصی، کارت اعتباری یا حساب بانکی آنلاین را از طریق تلفن افراد ناشناس ندهند.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا نیز فهرستی از دستورالعمل‌ها برای کمک به مردم به منظور محافظت از خود در برابر کلاهبرداری به این شرح ارایه کرده است:

  روی هیچ پیوند یا ضمیمه‌ای که ادعا می‌شود از بانک شما یا سازمان مورد اعتماد دیگری است و از شما می‌خواهد که اطلاعات خود را به روز یا تأیید کنید، کلیک نکنید و  فقط دکمه حذف را بزنید.

  در صورت برخورد با چنین مواردی، موارد مشابه کلاهبرداری را در اینترنت جست‌وجو کنید.

  به دنبال نماد امن در وب سایت بگردید تا از امنیت آن مطمئن شوید.

  در صورت دریافت هرگونه تماس از بانک یا هر سازمان دیگری، هرگز مشخصات شخصی، کارت اعتباری یا حساب آنلاین خود را ارائه ندهید. در عوض، سریعا با بانک یا سازمان مربوطه تماس بگیرید.

  اگر فکر می‌کنید جزئیات حساب خود را به اشتباه در اختیار یک کلاهبردار قرار داده‌اید، فوراً با بانک یا موسسه مالی خود تماس بگیرید. 

  از طریق صفحه «گزارش کلاهبرداری» مورد اسکم را به کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده گزارش دهید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه