وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » هشدار استرالیا به ایران در مورد مداخله خارجی: ما از دموکراسی خود دفاع خواهیم کرد

تاریخ انتشار : 1401/09/02 - 4:22

هشدار استرالیا به ایران در مورد مداخله خارجی: ما از دموکراسی خود دفاع خواهیم کرد

صدای استرالیا- دولت آلبانیزی، نماینده عالی ایران در استرالیا را احضار و اعتراض شدید خود را به دلیل سرکوب وحشیانه معترضان در ایران و همچنین تضعیف آزادی بیان در استرالیا به وی اعلام کرد.

رقابت دو وانگ در اقیانوسیه؛ وزیر امور خارجه استرالیا سیاست عقب راندن چین را پیش می‌برد

صدای استرالیا- دولت آلبانیزی، نماینده عالی ایران در استرالیا را احضار و اعتراض شدید خود را به دلیل سرکوب وحشیانه معترضان در ایران و همچنین تضعیف آزادی بیان در استرالیا به وی اعلام کرد.

پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا گفت که مقامات این کشور در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر این هستند که شهروندان استرالیا و بستگان آنها در ایران، پس از شرکت در تظاهرات علیه حکومت ایران در شهرهای استرالیا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

وی گفت: دولت استرالیا  قوانین سختگیرانه‌ ضد مداخله خارجی دارد و از آن برای پیگرد افرادی استفاده می‌کند که به دنبال مجازات استرالیایی‌ها به دلیل استفاده از حق دموکراتیک خود برای اعتراض هستند.

وونگ پیش‌تر گفته بود که از تصویر سکوت تیم فوتبال مردان ایران در هنگام پخش سرود ملی در نخستین بازی‌شان در جام جهانی فوتبال تحت تاثیر قرار گرفته و آن را اقدامی شجاعانه توصیف کرده بود.

وزیر امور خارجه افزوده بود که مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی در ۱۶ سپتامبر پس از بازداشت توسط پلیس به اتهام نقض قوانین حجاب اجباری شعله‌ای از اعتراضات را روشن کرد که در سراسر ایران و خیابان‌های شهرهای سراسر جهان، از جمله استرالیا گسترش یافته است.

وی گفت که از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه استرالیایی‌ها به دلیل شرکت در تظاهرات توسط حامیان رژیم ایران مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و خانواده‌های آنها در ایران تهدید می‌شوند، عمیقا نگران است.

وونگ افزود: پیام من به کسانی که در چنین فعالیت‌هایی دخیل هستند، این است: قوانین استرالیا درباره مداخله خارجی روشن است. اتهامات مربوط به مداخله خارجی در حال بررسی است و در صورت لزوم ما پیگرد قانونی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما از دموکراسی و حق مردم برای اعتراض و بیان نظرات خود در استرالیا دفاع خواهیم کرد، همانطور که از حقوق کسانی که در جاهای دیگر به بیان نظرات و اعتراض می‌پردازند، دفاع می کنیم.

معترضان در استرالیا می‌گویند حامیان رژیم ایران با پنچر کردن لاستیک خودروها، ارسال نامه‌های توهین‌آمیز و تهدید اعضای خانواده‌شان در ایران به زندان، به دنبال مجازات آنها بوده‌اند.

وونگ گفت که وزارت امور داخله تعاملی هدفمند را با جامعه ایرانی-استرالیایی آغاز کرده تا افرادی که معترضان ضد رژیم ایران را آزار می‌دهند، شناسایی کند.

وی همچنین گفت که روز سه‌شنبه نگرانی‌ها درباره دخالت‌های خارجی را به وضوح و با قدرت و با کاردار ایران مطرح کرده است.

این چهارمین بار در ماه‌های اخیر است که نماینده ایران در کانبرا برای محکوم کردن رفتار رژیم احضار شده است.

وونگ به پارلمان گفت که برخورد دولت ایران در روزهای اخیر خشن‌تر شده و از مسلسل، پهپاد و موشک برای حمله به معترضان در ایران استفاده کرده است.

دولت استرالیا تحت فشار فزاینده‌ای از جمله از سوی ایرانی‌های استرالیایی قرار گرفته تا با اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌ها و مقامات ایرانی، موضع سخت‌تری در قبال تهران اتخاذ کند.

سایمون بیرمنگام، سخنگوی اپوزیسیون در روابط خارجی گفت: استرالیا از کشورهای همفکر و هم‌تراز در رابطه با ایران فاصله زیادی دارد.

وونگ در این رابطه گفت: بسیاری به صراحت گفته‌اند که موافق تحریم‌هایی که می‌تواند به مردم ایران از نظر اقتصادی آسیب برساند، نیستند. اما معتقدند که موارد زیادی برای اعمال تحریم‌های فردی هدفمند وجود دارد.

وونگ افزود: هیچ کس نباید در تصمیم دولت برای ادامه همکاری‌ها به منظور ایجاد فشار بر رژیم ایران برای توقف کارزار وحشیانه خود علیه شهروندان‌اش شک کند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه