وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » هر استرالیایی به طور متوسط ۴۰ هزار دلار پس‌انداز دارد

تاریخ انتشار : 1401/05/28 - 13:08

هر استرالیایی به طور متوسط ۴۰ هزار دلار پس‌انداز دارد

صدای استرالیا - وبسایت مقایسه‌ای فایندر اعلام کرد که هر استرالیایی بطور متوسط ۴۰ هزار دلار پول نقد در بانک دارد.


صدای استرالیا – وبسایت مقایسه‌ای فایندر اعلام کرد که هر استرالیایی بطور متوسط ۴۰ هزار دلار پول نقد در بانک دارد.

این رقم از یک نمونه شامل بیش از هزار استرالیایی بدست آمده و نسبت به رقم برآورد شده در ماه مارس رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد. این رقم همچنین بالاترین میزان پس‌انداز یک استرالیایی از ماه می سال ۲۰۱۹ تاکنون است.

این در حالیست که هم‌اکنون استرالیا در بحران هزینه زندگی قرار دارد و نرخ تورم به ۶٫۱ درصد رسیده که بالاترین رقم طی ۲۱ سال اخیر است و احتمالا تا پایان امسال بیشتر نیز خواهد شد.

با این حال استرالیایی‌ها در طول پاندمی کووید رو به پس‌انداز آوردند به طوری که بانک مرکزی استرالیا می‌گوید پس‌انداز خانوارهای استرالیایی تا ۲۶۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اما با وجودی که استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، نابرابری در ثروت هم در این کشور بالاست. در استرالیا ۱۰ درصد ثروتمندترین خانوارها، تقریبا نیمی از کل ثروت را در اختیار دارند، در حالی که ۶۰ درصد کمتر از یک پنجم را در اختیار دارند. ضمن اینکه استرالیا کمترین پرداخت‌های بیکاری را در بین کشورهای سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی دارد.

مطالعه اخیر روی مشتریان بانک NAB هم نشان داد که از هر پنج استرالیایی یک نفر به طور جدی برای گذران زندگی خود با مشکل مواجه است و از هر دو فرد کم‌درآمد در سه ماه گذشته، یکی با نوعی مشکلات مالی مواجه شده است.

برای بسیاری از این افراد و بسیاری دیگر از استرالیایی‌های با درآمد کم تا متوسط، داشتن ۴۰ هزار دلار در بانک چیزی جز یک رویا نیست.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه