وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » نیوزیلند قوانین مهاجرتی خود را سختگیرانه‌تر کرد

تاریخ انتشار : 1403/01/21 - 1:58

نیوزیلند قوانین مهاجرتی خود را سختگیرانه‌تر کرد

صدای استرالیا - دولت نیوزیلند اعلام کرده است که برای کنترل مهاجرت به این کشور، قوانین ویزای خود را سخت‌تر کرده است.


صدای استرالیا – دولت نیوزیلند اعلام کرده است که برای کنترل مهاجرت به این کشور، قوانین ویزای خود را سخت‌تر کرده است.

سختگیری‌های جدید که با هدف مهار و کنترل مهاجرت خالص اعمال شده است، شامل معیارهای زبان و مهارت و همچنین کاهش مدت زمان مجوز کار می‌شود.

اریکا استنفورد، وزیر مهاجرت نیوزیلند با اعلام خبر فوق گفت که تغییرات در طرح ویزای کارفرمای معتبر (AEWV) بلافاصله اجرایی شده است.

به گفته وی، هدف از این تغییرات آزمایش بهتر بازار کار محلی و کاهش خطر بیکاری شهروندان نیوزیلندی است.

طبق بیانیه دولت، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۷۳ هزار شهروند غیر نیوزیلندی به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

استنفورد گفت: اگرچه هنوز در بخش‌هایی مانند آموزش کمبود مهارت وجود دارد، اما در عین حال، باید اطمینان حاصل کنیم که شهروندان نیوزیلندی برای مشاغلی که کمبود مهارت ندارند، در اولویت قرار می‌گیرند.

برخی از تغییرات اعمال شده در طرح ویزای کارفرمای معتبر عبارتند از: الزام به داشتن حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی، تعیین حداقل مهارت جدید بر اساس سابقه کاری یا مدارک تحصیلی، و کاهش حداکثر مدت اقامت مداوم با ویزای فوق به سه سال.

وزارت تجارت، نوآوری و اشتغال نیوزیلند اعلام کرده است که کارفرمایان قبل از استخدام مهاجران، باید از برآورده شدن این الزامات توسط آن‌ها اطمینان حاصل کنند. همچنین، کارفرمایان باید اعلام کنند که هیچ شهروند نیوزیلندی واجد شرایط و در دسترس برای آن جایگاه شغلی درخواست نداده است.

کارفرمایان همچنین باید حداقل به مدت ۲۱ روز برای مشاغل مورد نظر آگهی استخدام منتشر کنند و توضیح دهند که چرا هیچ یک از متقاضیان نیوزیلندی استخدام نشده‌اند.

وبسایت وزارتخانه می‌گوید که برخی از مشاغل در بخش‌های حمل‌ونقل و مراقبت از این الزامات معاف هستند.

نیوزیلند با جمعیت ۵‌‌/۳ میلیون نفری، از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد افزایش میزان مهاجرت به این کشور بوده است. این در حالیست که همزمان، بسیاری از شهروندان نیوزیلند در حال مهاجرت به کشور همسایه خود، استرالیا هستند. در سال گذشته ۴۷ هزار شهروند نیوزیلند به استرالیا مهاجرت کردند

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه