وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » نگرانی از آینده بازار کار؛ نرخ بیکاری استرالیا به ۳٫۵ درصد رسید

تاریخ انتشار : 1401/11/03 - 4:30

نگرانی از آینده بازار کار؛ نرخ بیکاری استرالیا به ۳٫۵ درصد رسید

صدای استرالیا– نرخ بیکاری پس از بازنگری نوامبر و از بین رفتن ۱۴۶۰۰ شغل در ماه گذشته، در ۳٫۵ درصد […]

افزایش سالانه دستمزد کمتر از نرخ تورم؛ کارگران استرالیایی 2.7 درصد فقیرتر شدند

صدای استرالیا– نرخ بیکاری پس از بازنگری نوامبر و از بین رفتن ۱۴۶۰۰ شغل در ماه گذشته، در ۳٫۵ درصد ثابت ماند.

بنا به اعلام مرکز آمار استرالیا، کاهش در تعداد استرالیایی‌های شاغل است که نرخ بیکاری را بالا برده باشد؛ اما این افت مربوط به درصد افراد شاغل یا جویای کار است.

نرخ مشارکت استرالیا از رکورد تاریخی ۶۶٫۸ درصد دوباره به رقم ۶۶٫۶ درصد رسیده؛ زیرا برخی از افراد از جست‌وجوی شغل منصرف شده‌اند.

ساعات کاری نیز نیم درصد کاهش یافته که بخشی از آن ناشی از تداوم میزان بالای غیبت در محل کار به دلیل کووید-۱۹ بوده است.

لورن فورد، مدیر آمار کار مرکز آمار استرالیا گفت: در ماه دسامبر، شاهد کاهش ساعات کار افراد شاغل به دلیل افزایش ۸۶ هزار نفری موارد بیماری به ۶۰۶ هزار نفر بودیم که بیش از ۵۰ درصد بالاتر از رقم معمول در این زمان از سال است.

در همین حال، نرخ بیکاری به بالاترین سطح خود از ماه جولای (۶٫۱ درصد) رسیده که نشان می‌دهد تنها دلیل این مساله، مرخصی استعلاجی نیست.

این رقم بازارها را غافلگیر کرد و باعث شد دلار استرالیا حدود یک سوم سنت را از دست بدهد و به ۶۹٫۱۳ سنت آمریکا برسد، زیرا معامله گران پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی از افزایش نرخ بهره صرف‌نظر کند.

طبق نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار داشتند که بیکاری با ایجاد حدود ۲۲۵۰۰ شغل در دسامبر به ۳٫۴ درصد برسد.

مارسل تیلیانت از کپیتال اکونومیکس در یادداشتی، با بیان اینکه نرخ بیکاری ۳٫۴ درصدی ثبت شده در ماه اکتبر پایین‌ترین نقطه بیکاری خواهد بود، تاکید کرد: دیری نمی‌گذرد که نرخ بیکاری به طور جدی شروع به افزایش می‌کند.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد تولید شغل حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی در ماه خواهد بود. البته با توجه به پذیرش بیشتر مهاجران، تقاضای نیروی کار به سرعت افزایش خواهد یافت.

تیلیات گفت: در واقع فرصت‌های شغلی در دو فصل متوالی کاهش یافته و فرصت‌های شغلی نیروی کار ماهر نیز نسبت به اوج خود در ماه ژوئن با ۱۰ درصد افت مواجه شده است.

با این حال، کاترین برچ، اقتصاددان ارشد ANZ خوش‌بین‌تر است و انتظار دارد که بیکاری در تمام سال در حدود ۳و۵ درصد باقی بماند. وی به بیش از ۴۴۰ هزار فرصت شغلی خالی اشاره می‌کند که همچنان در جدیدترین آمارها خالی مانده‌اند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه