وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » نوجوان ۱۴ ساله در یک ساعت رمز سکه یادبود اداره سیگنال‌های استرالیا را شکست

تاریخ انتشار : 1401/06/12 - 6:45

نوجوان ۱۴ ساله در یک ساعت رمز سکه یادبود اداره سیگنال‌های استرالیا را شکست

صدای استرالیا- پسر 14 ساله اهل تاسمانی، چهار سطح رمز حک شده روی سکه یادبود 50 سنتی آژانس امنیت سایبری اطلاعات خارجی استرالیا را شکست.


صدای استرالیا- پسر ۱۴ ساله اهل تاسمانی، چهار سطح رمز حک شده روی سکه یادبود ۵۰ سنتی آژانس امنیت سایبری اطلاعات خارجی استرالیا را شکست.

این سکه یادبود که در تعداد ۵۰ هزار عدد ضرب شده، روز پنج‌شنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس اداره سیگنال‌های استرالیا (ASD) منتشر شد.

بنا به اعلام اداره سیگنال‌ها، این سکه دارای چهار سطح متفاوت از رمزگذاری است که رمزگذاری آنها به ترتیب دشوارتر می‌شود. همچنین راهنماهایی برای رمزگشایی، روی هر دو روی سکه قرار داده شده است.

اما راشل نوبل، مدیرکل اداره سیگنال‌ها روز گذشته در سخنانی در موسسه لووی، اعلام کرد که یک نوجوان ۱۴ ساله، توانسته در یک ساعت، هر چهار سطح رمز این سکه را بشکند.

وی گفت: این چالش را در نظر گرفتیم تا ببینیم چه کسی می‌تواند هر چهار سطح را رمزگشایی کند؛ ما سکه را دیروز در ساعت ۸:۴۵ دقیقه عرضه کردیم، فرم اینترنتی را قرار دادیم و گفتیم اگر فکر می‌کنید جواب را می‌دانید، این فرم را پرکنید.

راشل افزود: اما باورتان بشود یا نه، یک پسر ۱۴ ساله از تاسمانی، اولین کسی بود که در عرض یک ساعت، هر چهار سطح را به درستی رمزگشایی کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی او را ببینیم و استخدامش کنیم.

نوبل پیش‌تر گفته بود: افرادی که این رمزها را بشکنند، می‌توانند در موقعیت خوبی برای استخدام در ASD قرار بگیرند و اگر کسی از هر چهار سطح کدنویسی روی سکه عبور کند، ممکن است بتواند برای شغلی در اداره سیگنال‌های استرالیا درخواست بدهد.

نوبل همچنین امروز اعلام  کرد که یک سطح پنجم رمزگذاری هم روی این سکه‌ها وجود دارد که تا کنون هیچ کس آن را رمزگشایی نکرده است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه