وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » نسل ز‌‌د در محیط کار: زودرنج و تنبل؛ اما نوآور و صریح

تاریخ انتشار : 1402/02/05 - 5:12

نسل ز‌‌د در محیط کار: زودرنج و تنبل؛ اما نوآور و صریح

صدای استرالیا– بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از صاحبان و مدیران کسب‌وکار، در مورد کارکنان نسل زد، دیدگاه مثبتی ندارند. […]

نسل ز‌‌د در محیط کار: زودرنج و تنبل؛ اما نوآور و صریح

صدای استرالیا– بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از صاحبان و مدیران کسب‌وکار، در مورد کارکنان نسل زد، دیدگاه مثبتی ندارند.

شرکت آمریکایی ResumeBuilder در اوایل ماه جاری از ۱۳۴۴ نفر در پست‌های مدیریتی صنایع مختلف در ایالات متحده نظرسنجی کرد و از آنها در مورد تجربیات‌شان در کار با متولدین ۱۹۹۷ یا بالاتر پرسید.

به گزارش نیویورک پست، این گزارش نشان می‌دهد که تقریباً نیمی (۴۹ درصد) از پاسخ دهندگان کار با نسل زد  را در «همه یا بیشتر اوقات» دشوار ارزیابی می‌کنند، در حالی که ۷۹ درصد نیز گفته‌اند که نسل زد را دردسرسازترین نسل در محیط‌های کاری می‌دانند.

از این میان، ۵۹ درصد گفته‌اند که مجبور شده‌اند یک کارمند نسل زد  را اخراج کنند و ۲۰ درصد حتی ادعا کردند که یکی از کارکنان جوان را ظرف یک هفته از تاریخ شروع کار اخراج کرده‌اند.

مدیران و مالکان کسب‌وکار، فقدان تلاش، انگیزه و بهره‌وری را به‌عنوان دلایل اخراج این کارکنان عنوان می‌کنند.

برخی از این مدیران نیز می‌گویند که نسل به اصطلاح «دانه برفی» خیلی زودرنج است و این نیز دلیل دیگری برای اخراج آنهاست.

یکی از این مدیران گفته است: در سازمان‌ما، کارکنان نسل زد که با آنها تعامل داشته‌ام، فاقد نظم و انضباط بوده و دوست دارند شما را به چالش بکشند. آنها فکر می‌کنند همه چیز را درباره دنیای دیجیتال می‌دانند و می‌توانند به من آموزش بدهند. آنها فکر می‌کنند از همه باهوش‌تر و تواناترند.

کارکنان نسل زد هم اکنون ۲۶ سال یا کمتر سن دارند؛ به این معنی که بیشتر زندگی کاری آنها در بحبوحه همه‌گیری کرونا که ساختارهای تجاری سنتی به پایان رسیده، شکل گرفته است.

استیسی هالر، مشاور ارشد شغلی این مساله را دلیلی بر مشکل‌آفرین بودن این نسل در محیط کار می‌داند و می‌گوید: می دانیم که با کار و آموزش از راه دور که پس از همه‌گیری فراگیر شد، مهارت‌های ارتباطی به خوبی توسعه نمی‌یابد و افراد تمایل دارند مستقل تر کار کنند.

وی می‌افزاید: مدیران باید هنگام مصاحبه شغلی با نسل زد از این موضوع آگاه باشند. این نسل ممکن است در مورد مهارت‌های حرفه‌ای به آموزش بیشتری نیاز داشته باشد.

آدام گارفیلد، مدیر بازاریابی شرکت  HairBroنیز می‌گوید: کارکنان نسل زد اغلب در استفاده از تجهیزات دیجیتال مهارت دارند؛ اما ممکن است فاقد مهارت‌های بین فردی مورد نیاز برای تعاملات چهره به چهره باشند.

البته همه چیز هم درباره این نسل منفی نیست. گارفیلد عقیده دارد که این نسل ویژگی‌های مثبتی را هم به همراه خود به محیط کار می‌آورند.

وی می‌گوید: نسل زد در مقایسه با نسل‌های دیگر، نوآورتر است. از به چالش کشیدن وضعیت موجود و طرح ایده‌های جدید نمی‌ترسد.

گارفیلد ادامه می‌دهد: این نسل برای اصالت و شفافیت ارزش قایل است و از شرکت‌ها انتظار دارد که از نظر اجتماعی مسوولیت پذیر و اخلاقی باشند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه