وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » نزدیکی ایران به صعود با وجود غیبت طارمی/ انگیزه ویژه استرالیا برابر عربستان

تاریخ انتشار : 1400/08/20 - 3:22

نزدیکی ایران به صعود با وجود غیبت طارمی/ انگیزه ویژه استرالیا برابر عربستان

صدای استرالیا– سایت عرب کوره به بررسی دیدارهای حساس دور پنجم دو گروه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در […]

ایران با وجود غیبت طارمی به صعود نزدیک است

صدای استرالیا– سایت عرب کوره به بررسی دیدارهای حساس دور پنجم دو گروه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا پرداخت.

با وجود تصمیم دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران برای دعوت نکردن از مهدی طارمی در دو بازی پیش‌رو برابر لبنان و سوریه این تیم همچنان صدرنشین گروه A است و به صعود نزدیک خواهد بود. ایران با کسب ۱۰ امتیاز از ۴ بازی صدرنشین است و ۲ امتیاز بیشتر از کره‌ جنوبی دارد. تیمی که روز پنجشنبه برابر اماراتی قرار می‌گیرد که فقط ۳ امتیاز در ۴ بازی قبلی‌اش به دست آورده است.

در جدول رده‌بندی گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا ایران با ۱۰ امتیاز صدرنشین است. کره جنوبی (۸ امتیاز)، لبنان (۵ امتیاز)، امارات (۳ امتیاز)، عراق (۳ امتیاز) و سوریه (یک امتیاز) رتبه‌های دوم تا ششم جدول را در اختیار دارند.

در گروه B نیر جدال حساسی میان تیم‌های اول و دوم جدول یعنی عربستان و استرالیا صورت خواهد گرفت. گراهام آرنولد، سرمربی استرالیا امیدواراست تیمش با حضور حداقلی تماشاگران نیز انگیزه ویژه‌ای برای بازی با استرالیا پیدا کند. تیمی که پس از ۲ سال به دلیل قوانین خاص ضدکرونایی دولت استرالیا امشب در سیدنی از حریفش میزبانی می‌کند. تقابل استرالیا و عربستان نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر صعودشان به جام جهانی ۲۰۲۲ دارد. استرالیا پس از یک انتظار طولانی در خانه میزبان عربستان است، عربستانی که تاکنون توانسته با شکست دادن ژاپن، عمان، چین و ویتنام صدرنشین ۱۲ امتیازی گروه B شود.

در جدول رده‌بندی گروه B  عربستان با ۱۲ امتیاز صدرنشین است. استرالیای ۹ امتیازی رتبه دوم را در اختیار دارد.  عمان و ژاپن با امتیاز ۶ رده‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. چین ۳ امتیازی و ویتنام بدون امتیاز هم پنجم و ششم هستند. عربستان در صورت پیروزی برابر استرالیا اختلاف خود با سایر تیم‌ها را بیشتر خواهد کرد و رقابت اصلی در این گروه برای کسب رتبه دومی شکل می‌گیرد. در صورت پیروزی استرالیا نیز باید شاهد مبارزه عربستان برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ باشیم.

 

جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ – مسابقات مقدماتی AFC آسیا -دور نهایی

بازی پنجم: استرالیا – عربستان سعودی

زمان: پنجشنبه ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱

محل برگزاری: ورزشگاه وسترن سیدنی، پاراماتا

شروع: ساعت ۲۰:۱۰ به وقت استرالیای غربی

بلیط: لطفا برای اطلاعات بلیط اینجا را کلیک کنید

پخش زنده و رایگان در استرالیا: پخش زنده این مسابقه را می توانید در کانال ۱۰ (به جز مخاطبان پرت که می توانند در ۱۰ Bold ) تماشا کنید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه