وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » نخستین اقدام دولت آلبانیزی؛ قایق پناهجویان به سری‌لانکا بازگردانده شد

تاریخ انتشار : 1401/03/04 - 11:16

نخستین اقدام دولت آلبانیزی؛ قایق پناهجویان به سری‌لانکا بازگردانده شد

صدای استرالیا– تنها سه روز از ادای سوگند آنتونی آلبانیزی و چهار تن از اعضای دولت‌اش گذشته و در همین […]

نخستین اقدام دولت آلبانیزی؛ قایق پناهجویان به سری‌لانکا بازگردانده شد

صدای استرالیا– تنها سه روز از ادای سوگند آنتونی آلبانیزی و چهار تن از اعضای دولت‌اش گذشته و در همین مدت، نخستین قایق حامل پناهجویان از مرزهای استرالیا بازگردانده شده است.

یک سخنگوی نیروی مرزی استرالیا گفت که این فرماندهی عملیات استقلال مرزی، قایقی را که روز شنبه در نزدیکی جزیره کریسمس شناسایی شده بود، به سری لانکا بازگردانده است.

دستور بازگردانده شدن این قایق حامل پناهجویان را ریچارد مارلز، جانشین نخست‌وزیر صادر کرده است.

مارلز همچنین تصمیم روز شنبه دولت موریسون مبنی بر ارسال پیامک به رای دهندگان در روز انتخابات در مورد این قایق را مایه شرمساری و عامل کاهش امنیت کشور توصیف کرد.

در همین حال، سوفی مک‌نیل، محقق سازمان حقوق بشر استرالیا این دستور مارلز را محکوم کرد و از دولت آلبانیزی خواست که به این سیاست ظالمانه پایان دهد.

مک‌نیل گفت: این نقض تعهدات قانونی استرالیا برای عدم بازگشت اجباری افراد به مکان‌هایی است که زندگی یا آزادی آنها در معرض تهدید قرار می‌گیرد یا با خطر شکنجه، رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز مواجه می‌شوند.

وی افزود: اجرای سیاست بازگرداندن قایق‌ها به صورت همه جانبه و کلی، نه قانونی و انسانی است. این شیوه با تعهدات استرالیا بر اساس قوانین داخلی و بین‌المللی مبنی بر حفاظت از حق حیات و نجات انسان‌های تحت شرایط بحرانی در دریا نیز منافات دارد.

دریاسالار جاستین جونز، فرمانده نیروی عملیات مشترک عملیات استقلال مرزی گفت: دستوری که از سوی جانشین نخست وزیر به من داده شد، روشن بود. این دولت به استقلال مرزی و حفاظت از جان انسان‌ها در دریا متعهد است.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه