وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » نتایج یک مطالعه نشان داد: تبعیض گسترده شغلی در استرالیا علیه افرادی که نام انگلیسی ندارند

تاریخ انتشار : 1402/02/04 - 5:36

نتایج یک مطالعه نشان داد: تبعیض گسترده شغلی در استرالیا علیه افرادی که نام انگلیسی ندارند

صدای استرالیا– بررسی‌ها نشان می‌دهد شانس متقاضیان شغل که نام‌های قومیتی دارند، برای نقش‌های رهبری ۵۷ درصد و برای شغل‌های […]

نتایج یک مطالعه نشان داد: تبعیض گسترده شغلی در استرالیا علیه افرادی که نام انگلیسی ندارند

صدای استرالیا– بررسی‌ها نشان می‌دهد شانس متقاضیان شغل که نام‌های قومیتی دارند، برای نقش‌های رهبری ۵۷ درصد و برای شغل‌های پایین‌تر ۴۵ درصد کمتر است.

مطالعه‌ای که نتایج آن در فصلنامه رهبری (The Leadership Quarterly) منتشر شده، سطح تبعیض بر اساس نام افراد متقاضی شغل را در سیدنی، بریزبین و ملبورن بررسی کرده است. 

ملادن آداموویچ، محقق اصلی این مطالعه گفت: نتایج ثابت کرد که تبعیض در بازار کار استرالیا گسترده است.

وی گفت: سقف شیشه‌ای که برای اقلیت‌های قومی وجود دارد قبل از ورود آنها به سازمان شروع می‌شود. در حالی که در تحقیقات قبلی زمان پیدایش این سقف را فقط زمانی در نظر می‌گرفتند که شخص در شرکت حضور داشته باشد.

برای تعیین اینکه آیا سوگیری در فرآیندهای استخدام وجود دارد یا نه، تیمی از کارشناسان بیش از ۱۲ هزار رزومه یکسان را برای بیش از ۴ هزار درخواست شغلی طراحی کردند و نام متقاضی را به بر اساس قومیت‌های مختلف تغییر دادند. این درخواست‌ها برای نقش‌های شغلی با سطوح مختلف مهارت، از مشاغل مدیریت ارشد تا موقعیت‌های شغلی سطح پایین‌تر ارسال شد.

درخواست‌ها در ۱۲ شغل مختلف، از مشاغل با مهارت بالا که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند، مشاغل با مهارت متوسط که در آن مدرک لازم است و مشاغل کم مهارت بودند.

در نتیجه، درخواست‌هایی با نام غیر انگلیسی برای دریافت پاسخ مثبت برای نقش‌های رهبری، شامل دعوت به مصاحبه یا سوالات تکمیلی درباره رزومه، ۵۷٫۴ درصد شانس کمتری به دست آوردند.

به گفته آداموویچ، این در حالی است که رزومه‌های دارای نام انگلیسی و غیر انگلیسی تقریبا مشابه بود و سطح تجربه و صلاحیت‌های یکسانی برای آنها در نظر گرفته شده بود.

برای نقش‌های غیر رهبری نیز متقاضیانی که نام غیر انگلیسی داشتند ۴۵٫۳ درصد کمتر برای این نقش مذکور در نظر گرفته شدند.

این مطالعه نشان داد که متقاضیان با نام‌های عربی بیشترین احتمال مواجهه با تبعیض را دارند و پس از آن متقاضیان هندی، چینی، بومی و جزیره نشیان تنگه تورس و یونانی‌ها قرار دارند.

همچنین اگر شغل نیاز به تماس با مشتری داشته باشد، تبعیض بیشتری دیده می‌شود.

این مطالعه یکی از بزرگترین مطالعات بین‌المللی مربوط به تبعیض و اولین مطالعه رزومه در جهان است که شامل نقش‌های رهبری می‌شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه