وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » ناامید کننده؛ نارضایتی عمومی از پولی شدن جشواره ویوید

تاریخ انتشار : 1402/03/09 - 12:06

ناامید کننده؛ نارضایتی عمومی از پولی شدن جشواره ویوید

صدای استرالیا– تماشاگرانی که در آخر هفته از نمایش Vivid Light در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی بازدید کردند، وقتی فهمیدند […]

ناامید کننده؛ نارضایتی عمومی از پولی شدن جشواره ویوید

صدای استرالیا– تماشاگرانی که در آخر هفته از نمایش Vivid Light در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی بازدید کردند، وقتی فهمیدند این رویداد که زمانی رایگان بود، اکنون برای یک خانواده ۴ نفره ۱۳۲ دلار هزینه دارد، شوکه شدند.

برای اولین بار، از شرکت کنندگانی که قصد بازدید این نمایش تماشایی را داشتند، هزینه ورودی دریافت شد، اقدامی که برخی از منتقدان آن را «ناامید کننده» و «مضحک» دانسته‌اند.

این اولین سالی است که باغ گیاه‌شناسی میزبان نمایشگاه تحسین شده بین‌المللی «لایت اسکیپ» بود که در شهرهای دیگر از جمله ملبورن برگزار شده است. اما این نمایشگاه امسال برای بازدیدکنندگان هزینه در بر داشت.

مردم دیگر به نمایشگاه‌هایی از این قبیل در طول جشنواره ویوید در باغ گیاه‌شناسی به صورت رایگان دسترسی نداشتند و هر نفر بزرگسال باید مبلغ ۴۴ دلار هزینه ورودی می‌پرداخت. این مبلغ برای کودکان زیر ۱۲ سال ۳۲ دلار و برای یک خانواده ۴ نفره تا ۱۳۲ دلار بود.

اهالی سیدنی به شدت از این مبلغ ورودی انتقاد کرده‌اند. البته بازدید از دو رویداد دیگر، یعنی نورافشانی در باغ وحش تارونگا و چیدمان جدید ایستگاه Wydnard نیز ورودیه داشت.

این مساله موجب اظهارنظرهای منفی فراوان شهروندان در شبکه‌های اجتماعی شد.

کلوور مور، شهردار سیدنی نیز جزو منتقدان بود و گفت که دریافت هزینه اقدام بدی بوده و به جیب بسیاری از خانواده‌هایی که درگیر هزینه‌های زندگی هستند، آسیب می‌زند.

الکس گرینویچ، نماینده مستقل سیدنی نیز با یان اینکه تجاری سازی این رویداد که یک دارایی عمومی است، اقدامی غیرضروری بوده، از دولت خواست که دخالت کند.

وی گفت: ساکنان سیدنی احساس می‌کنند مضحک است که برای دسترسی به محوطه‌های عمومی که با مالیات اداره می‌شود و برای رویدادی که همیشه رایگان بوده، مجبور به پرداخت هزینه هستند. این کار نباید تکرار شود. باید بلیت‌های رایگان توزیع شود تا مردم به این رویداد بیایند و از مشاغل محلی حمایت شود.

کریس مینز، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز نیز تایید کرد که دریافت ورودیه به خانواده‌ها فشار وارد می‌کند، اما گفت که این تصمیم در زمان دولت قبلی گرفته شده است.

  

 منبع: یاهو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه