وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اخبار » میلیاردر روس به دلیل تحریم‌ها از وزیر امور خارجه استرالیا شکایت کرد

تاریخ انتشار : 1401/05/16 - 7:54

میلیاردر روس به دلیل تحریم‌ها از وزیر امور خارجه استرالیا شکایت کرد

صدای استرالیا - یک میلیاردر روسی که از وزیر امور خارجه استرالیا شکایت کرده، مدعی است تحریم‌های اعمال شده به دلیل تهاجم به اوکراین به شهرت وی آسیب جدی وارد کرده است.


صدای استرالیا – یک میلیاردر روسی که از وزیر امور خارجه استرالیا شکایت کرده، مدعی است تحریم‌های اعمال شده به دلیل تهاجم به اوکراین به شهرت وی آسیب جدی وارد کرده است.

الکساندر آبراموف، غول صنعت فولاد پس از تحریم ۶۷ نفر از نخبگان و الیگارش‌های روسیه در ماه آوریل توسط دولت سابق استرالیا به دلیل تهاجم نظامی مسکو به اوکراین، حالا علیه پنی وونگ، وزیر امور خارجه فعلی استرالیا اقدام قانونی کرده است.

ران مرکل، وکیل آبراموف در دادگاه فدرال گفت: تحریم‌ها باعث آسیب شدید به شهرت آبراموف و عواقب قانونی آن منجر به تداوم خسارات مالی شده است.

آبراموف می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شوند و می‌گوید این تحریم‌ها منحصر به استرالیا هستند و هیچ کشور دیگری تحریم‌های مشابهی را علیه وی که یکی از بنیان‌گذاران شرکت اوراز، بزرگترین تولیدکننده فولاد روسیه است، اعمال نکرده است.

به گفته وکیل آبراموف تحریم‌های استرالیا بر معاملات وی در نیوزیلند نیز تاثیر گذاشته است.

در ۷ آوریل، وزیر امور خارجه سابق استرالیا اعلام کرد دولت این کشور تصمیم گرفته تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت سفر را علیه ۶۷ فرد به دلیل نقش آنها در تهاجم روسیه به اوکراین اعمال کند. افراد تحریم شده شامل مقام‌های نظامی، تجاری و دولتی روسیه هستند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه