وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » ملبورن تا سال ۲۰۳۰ پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/08/16 - 7:43

ملبورن تا سال ۲۰۳۰ پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا می‌شود

صدای استرالیا - براساس داده‌های مک‌کریندل ریسرچ، پیش‌بینی می‌شود که ملبورن در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۳۰ با پیشی گرفتن از سیدنی، عنوان بزرگترین شهر استرالیا را از آن خود خواهد کرد.


صدای استرالیا – براساس داده‌های مک‌کریندل ریسرچ، پیش‌بینی می‌شود که ملبورن در ماه سپتامبر ۲۰۳۰ با پیشی گرفتن از سیدنی، عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا را از آن خود کند.

ملبورن در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار ساکن کمتر از سیدنی دارد اما مارک مک‌کریندل محقق اجتماعی و جمعیت‌شناس مطمئن است که ملبورن در چند سال آینده تاج پادشاهی استرالیا را بدست خواهد گرفت.

وی مدعی شد که جمعیت ملبورن سریعتر از سیدنی در حال رشد است زیرا پایتخت ایالت ویکتوریا از دو جهت همتای خود در ایالت نیوساوت‌ولز را شکست می‌دهد. اول، مقرون به صرفه بودن. قیمت مسکن با وجود بالا بودن در ملبورن اما به طور قابل توجهی از سیدنی کمتر است. دوم، قابلیت زندگی. در ۷ سال از ۱۰ سال گذشته، ملبورن قابل زندگی‌ترین شهر جهان بوده است.

این محقق اجتماعی و جمعیت‌شناس همچنین مدعی شد که مردم در حال ترک سیدنی برای آمدن به ملبورن هستند و در عین حال ملبورن نسبت به سیدنی مهاجران خارجی بیشتری را نیز بدست آورده است.

با تمام این شرایط، در حال حاضر هیچ‌کدام از این دو منطقه سریعترین رشد را در استرالیا ندارند. سریعترین رشد متعلق به جنوب شرقی کوئینزلند است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه