وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » مقررات رانندگی کمتر شناخته شده‌ای که ممکن است نقره‌داغ‌تان کند

تاریخ انتشار : 1401/10/06 - 11:26

مقررات رانندگی کمتر شناخته شده‌ای که ممکن است نقره‌داغ‌تان کند

صدای استرالیا– رانندگان در استرالیا باید هشیار باشند که یک قانون کمتر شناخته شده، می‌تواند موجب جریمه سنگین و امتیاز […]

جریمه 349 دلاری برای بیرون گذاشتن دست از پنجره حین رانندگی

صدای استرالیا– رانندگان در استرالیا باید هشیار باشند که یک قانون کمتر شناخته شده، می‌تواند موجب جریمه سنگین و امتیاز منفی در رانندگی برای آنها بشود.

شرکت بیمه‌گر Budget Direct به رانندگان هشدار داده است که اگرچه دست تکان دادن یک حرکت دوستانه محسوب می‌شود؛ اگر از خارج پنجره ماشین خود برای کسی دست تکان بدهند، ممکن است با ۳۳۷ دلار جریمه و سه امتیار منفی مواجه شوند.

این شرکت همچنین هشدار داد که حتی پایین کشیدن پنجره و بیرون آوردن دست به منظور خنک شدن نیز می‌تواند جریمه و امتیاز منفی در پی داشته باشد.

طبق قوانین رانندگی حاکم در تمامی ایالت‌ها و قلمروها در استرالیا، بیرون بودن هر قسمت از بدن از وسایل نقیله در حال حرکت، تخلف محسوب می‌شود. مجازات این تخلف چه برای رانندگان و چه سایر سرنشینان خودرو یکسان است.

تنها استثنای این قانون، این است که راننده، دست خود را به منظور علامت دادن برای حرکت به سمت راست، کاهش سرعت یا توقف از پنجره بیرون بیاورد.

پیش از این اتحادیه جاده‌ها و رانندگان استرالیا در مورد یک قانون مبهم جاده‌ای دیگر اطلاع‌رسانی کرده بود.

طبق این قانون، اگر مسافران، حواس رانندگان را با تلفن همراه پرت کنند، راننده ممکن است با ۳۴۴ دلار جریمه و سه امتیاز منفی روبه‌رو شود. اگر این تخلف در نزدیکی مدارس اتفاق بیفتد، مبلغ جریمه به ۴۵۷ دلار و امتیاز منفی نیز به ۴ امتیاز افزایش می‌یابد.

شرکت بیمه‌گر Budget Direct به قانون شماره ۲۹۹ اشاره می‌کند که حاکی است اگر صفحه نمایش گوشی موبایل برای راننده قابل مشاهده باشد، تخلف صورت گرفته است.

این بدان معناست که اگر سرنشین خودرو در حال تماس تصویری با فرد دیگری باشد و صفحه نمایش گوشی او رو به راننده قرار بگیرد، باز هم ممکن است راننده جریمه شود.

مشخص است که این قانون، دست پلیس را برای جریمه باز می‌گذارد.

بنا به گفته شرکت بیمه‌گر، اگر راننده گوشی موبایل‌اش را روی صندلی کناری‌اش قرار دهد، در حالی که صفحه نمایش گوشی روشن باشد، باز هم تخلف محسوب می‌شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه