وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » مصرف گسترده ماده مخدر بسیار اعتیادآور شیشه در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/04/11 - 9:56

مصرف گسترده ماده مخدر بسیار اعتیادآور شیشه در استرالیا

صدای استرالیا - داده‌های جدید نشان می‌دهد استرالیایی‌ها بیشتر از مردم بخش‌هایی از اروپا و آسیا ماده مخدر آیس (شیشه) را مصرف می‌کنند و حتی در دوران قرنطینه‌های پاندمی کووید-19 نیز تقاضا و مصرف این ماده بسیار اعتیادآور افزایش یافته است.

کشف مرسوله پستی شیشه‌ قبل از ترانزیت به استرالیا

صدای استرالیا – داده‌های جدید نشان می‌دهد استرالیایی‌ها بیشتر از مردم بخش‌هایی از اروپا و آسیا ماده مخدر آیس (شیشه) را مصرف می‌کنند و حتی در دوران قرنطینه‌های پاندمی کووید-۱۹ نیز تقاضا و مصرف این ماده بسیار اعتیادآور افزایش یافته است.

گزارش کمیسیون اطلاعات جنایی استرالیا نشان می‌دهد استرالیا در مقایسه با ۲۴ کشور اروپایی و آسیایی شرکت‌کننده در مطالعات آنالیز فاضلاب، بالاترین رتبه را از نظر سرانه مصرف شیشه دارد.

داده‌های مارس و آوریل ۲۰۲۱ نشان می‌دهد مصرف مت‌‌آمفتامین در استرالیا که در شکل کریستالی آن به آیس معروف است، از جمهوری چک، لتونی، نیوزیلند و اسلواکی بیشتر بود.

شین نیلسون، مشاور اصلی مواد مخدر کمیسیون به آسیوشیتد پرس استرالیا گفت: یکی از مشکلات این است که افراد ممکن است به سرعت به شکل کریستالی این ماده مخدر وابسته شوند و وقتی وابسته شوند، ممکن است هر روز یا حتی چندین بار در روز آن را مصرف کنند.

پروفسور آدریان دانلوپ سخنگوی کالج سلطنتی پزشکان استرالیا هم گفت: اصلاح سیاست‌های حوزه مواد مخدر ضروری است و تاخیرهای مداوم در اجرای این اصلاحات به قیمت جان و معیشت مردم تمام خواهد شد.

داده‌های ملی جدید براساس نظارت بر ۵۶ کارخانه فاضلاب در ماه‌های دسامبر و فوریه نشان داد برای نخستین بار از آوریل ۲۰۱۷ تاکنون مصرف شیشه، کوکائین و اکستازی در شهرهای استرالیا نسبت به مناطق خارج از کلانشهرها پیشی گرفته است.

نیلسون گفت: این وضعیت احتمالا به دلیل مواد مخدر وارد شده به شهرها است درحالی‌که دسترسی به این مواد در مناطق خارج از کلانشهرها در دوران قرنطینه کووید-۱۹ دشوارتر بود.

براساس این آنالیز که حدود ۱۳ میلیون استرالیایی را شامل می‌شود، مصرف الکل، نیکوتین، کانابیس و داروهای اپیوئیدی (افیونی) اُکسی‌کدون و فنتانیل در مناطق خارج از کلانشهرها در مقایسه با شهرها بیشتر بود.

ماه گذشته، بنیاد تحقیقات و آموزش الکل اعلام کرد: ۲۵ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ با خط تلفن ملی مواد مخدر و الکل تماس گرفتند که این تعداد سه برابر سال‌های قبل از پاندمی است.

به گفته پروفسور دان لوبمن از مرکز ترک اعتیاد ترنینگ، این مشکل با کاهش محدودیت‌ها از بین نخواهد رفت و تاثیر پاندمی در تمام سطوح جامعه استرالیا عمیقاً احساس شده و برای سال‌های آینده نیز محسوس خواهد بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه