وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » مرد ۶۸ ساله استرالیایی به جرم آزار جنسی کودکان به ۱۶ سال زندان محکوم شد

تاریخ انتشار : 1401/05/13 - 9:51

مرد ۶۸ ساله استرالیایی به جرم آزار جنسی کودکان به ۱۶ سال زندان محکوم شد

صدای استرالیا- مردی از اهالی استرالیای جنوبی پس از اعتراف به 50 مورد جرم جنسی علیه کودکان، از جمله پرداخت پول برای سوء استفاده از کودکان در اینترنت، به 16 سال زندان محکوم شد.


صدای استرالیا- مردی از اهالی استرالیای جنوبی پس از اعتراف به ۵۰ مورد جرم جنسی علیه کودکان، از جمله پرداخت پول برای سوء استفاده از کودکان در اینترنت، به ۱۶ سال زندان محکوم شد.

جرایم یان رالف شپل، همچنین منتج به نجات ۱۵ قربانی کم سن و سال و دستگیری پنج نفر در فیلیپین در پی اجرای تحقیقات بین‌المللی شد.

شپل ۶۸ ساله که پیش‌تر کارمند دولت بوده، بار اول در فوریه ۲۰۲۰ و در پی پیدا شدن محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان در تلفن همراهش، توسط نیروهای مرزی استرالیا در فرودگاه ملبورن دستگیر شد.

در نهایت بیش از ۵۰ هزار عکس و ویدیو با محتوای سوءاستفاده از کودکان در دستگاه‌های الکترونیکی مختلف او در خانه‌اش در آدلاید کشف شد.

تحقیقات بیشتر از سوی پلیس استرالیای غربی مشخص کرد که او برای ارتباط با کودکان و سوءاستفاده از آنها، با افرادی در فیلیپین در ارتباط بوده است. این کودک‌ها که کوچک‌ترین‌شان سه سال سن داشت، وادار می‌شدند که جلوی دوربین رفتارهای جنسی انجام دهند تا شپل از خانه‌اش در آدلاید به طور مستقیم آنها را تماشا کند.

در فوریه سال گذشته، شپل به ۵۰ جرم جنسی، از جمله تماشا، دستور دادن از راه دور و ضبط کردن سوءاستفاده از کودکان بین مارس ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۰ اعتراف کرد.

مقامات فیلیپینی سپس به عنوان بخشی از تحقیقات بین‌المللی، چندین منطقه در بیسلیگ در شرق این کشور را در آگوست ۲۰۲۰ جست‌وجو کردند که به پیدا شدن ۱۳ کودک و دو نوجوان انجامید و ۵ زن نیز با اتهام فراهم کردن زمینه سوءاستفاده با هدف کسب سود، دستگیر شدند.

این زنان در زمان دستگیری بین ۱۸ تا ۲۹ سال داشتند و برخی مادران همان قربانیان بودند.

دادگاه منطقه‌ای استرالیای جنوبی، شپل را به ۱۶ سال زندان با دوره ده ساله بدون امکان عفو محکوم کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه