وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » مخالفت آمریکا با پذیرش پناهجویان جزایر مانوس و نائورو

تاریخ انتشار : 1398/03/27 - 12:33

مخالفت آمریکا با پذیرش پناهجویان جزایر مانوس و نائورو

صدای استرالیا- آمریکا به توافق خود با استرالیا در خصوص مبادله پناهجویان عمل نکرده و با پذیرش 300 پناهجو از جزایر مانوس و نائورو مخالفت کرده است.

اعتصاب غذا در نائورو؛ خطر مرگ در کمین پناهجوی ۱۲ ساله ایرانی

صدای استرالیا- آمریکا به توافق خود با استرالیا در خصوص مبادله پناهجویان عمل نکرده و با پذیرش ۳۰۰ پناهجو از جزایر مانوس و نائورو مخالفت کرده است.

پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا با اعلام اینکه آمریکا از پذیرش ۳۰۰ پناهجو از مانوس و نائورو مخالفت کرده است، گفت: هدف اسکان مجدد یکهزار و ۲۵۰ پناهجو محقق نشده و  تحقق وعده دولت ائتلافی استرالیا برای تعطیل کردن این مراکز بازداشت را تحت تاثیر قرار داده است.

داتون در این رابطه گفت: فکر نمی‌کنم که به این هدف برسیم. بیش از ۳۰۰ نفر هستند که آمریکا به دلایل مختلف از پذیرش آنها خودداری کرده است. آنها در این مورد تصمیم‌گیری خواهند کرد که بر اساس برنامه مهاجرتی چه افرادی می‌توانند وارد آمریکا شوند.

وی در ادامه افزود: ۹۵ نفر دیگر نیز هستند که از لیست خارج شده  یا درخواست آنها رد شده است. ۲۹۵ نفر دیگر نیز در پروسه تائید صلاحیت هستند و ۵۳۱ نفر نیز اسکان مجدد داده شده‌اند.

بر اساس قرار مبادله پناهجویان میان استرالیا و آمریکا، کانبرا ده‌ها نفر از پناهجویان آمریکای مرکزی را می‌پذیرد و در عوض ایالات متحده پناهجویانی که در مانوس و نائورو حضور دارند را قبول می‌کند.

به گفته داتون، استرالیا یک زوج رواندایی را که متهم به نسل کشی بودند پذیرفته است. این زوج یک دهه قبل به آمریکا رفته بودند و متهم به کشتن هشت نفر در جریان تحولات سال ۱۹۹۹ رواندا بودند.

داتون که با ای‌بی‌سی اینسایدر مصاحبه می‌کرد در ادامه گفت: در این شرایط ما برنامه‌ای برای قبول پناهجویان بیشتر از آمریکا نداریم. لازم است وضعیت تاریخی و موقعیتی اتهامات و همچنین شرایطی که جرم اتفاق افتاده در زمان پذیرش افراد لحاظ شود.

داتون همچنین در ادامه از اقدام پلیس فدرال استرالیا، سازمان اطلاعات امنیت این کشور و شرکای بین‌المللی آن برای پیگیری وضعیت پناهجویان و استرالیایی‌هایی که در حال بازگشت از مناطق جنگی سوریه هستند خبر داد.

داتون گفت: آنها (افرادی که از سوریه بازمی‌گردند) موارد پیچیده‌ای هستند. رفتار ما با آنها دلسوزانه اما واقع گراینه خواهد بود. برای مثال اگر نوجوانی از سوریه بازگردد که برای مدت زمان زیادی به برنامه‌های تبلیغاتی گوش داده، صحنه‌های وحشتانکی را همچون بدن‌های تکه تکه شده دیده، آنگاه رفتار و برخورد ما ما با وی به چه صورت باید باشد؟

به گفته داتون، دولت در این موراد در حال کار بر وری خدمات خانوادگی، تحصیل و برنامه‌هایی است که به کاهش افرا گرایی کمک می‌کنند.

داتون بار دیگر با اشاره به شرایط جزیره مانوس عنوان داشت که قرارداد ۴۲۳ میلیون دلاری تامین امنیت مانوس ادامه خواهد داشت.

این قرارداد با شرکت پالادین که در جزایر کانگورو به ثبت رسیده منقعد شده است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه