وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » محققان کوئینزلندی دو داروی مقابله با کرونا ابداع کردند

تاریخ انتشار : 1400/03/05 - 5:32

محققان کوئینزلندی دو داروی مقابله با کرونا ابداع کردند

صدای استرالیا- محققان استرالیایی دو داروی جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند از افرادی که واکسن کووید-19 نزده باشند محافظت کرده و از بروز علایم بیماری در افراد واکسینه شده جلوگیری کند.

محققان کوئینزلندی دو داروی مقابله با کرونا ابداع کردند

صدای استرالیا– محققان استرالیایی دو داروی جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند از افرادی که واکسن کووید-۱۹ نزده باشند محافظت کرده و از بروز علایم بیماری در افراد واکسینه شده جلوگیری کند.

تیمی از موسسه تحقیقات پزشکی QIMR Berghofer در بریزبین به سرپرستی پروفسور صبحا رائو، دو داروی مذکور را ساخته‌اند.

نخستین دارو روی دریافت کننده‌های پروتئین  ACE2 در سلول عمل می‌کند که ویروس، پیش از نفوذ به داخل سلول، به آن می‌چسبد.

داروی دوم نیز جلوی استفاده ویروس از دریافت کننده مذکور به منظور تکثیر را می‌گیرد.

به گفته رائو، این دو داروها به سرعت عمل می‌کنند و می‌توانند تا زمان انجام واکسیناسیون کامل، سطحی از محافظت را برای افراد به ارمغان بیاورند.

وی گفت: از آنجا که واکسن‌ها بر اساس سیستم ایمنی خود بدن عمل می‌کنند و به این سیستم، فعال شدن دربرابر بیماری‌ها را یاد می‌دهند، سرعت کندی دارند؛ ولی سرعت عمل داروهای ما بالاست. بنابراین اگر شخصی در معرض ویروس قرار بگیرد، این داروها به سرعت وارد عمل می‌شوند تا جلوی تکثیر ویروس یا ورود آن به سلول را بگیرند.

رائو افزود: آنچه مهم است، این است که این همه‌گیری حالاحالاها با ماست؛ بنابراین نیازمند ابزارهای متعددی برای مقابله با آن هستیم.

آزمایش اثربخشی این داروها روی همسترها توسط محققان فرانسوی موفقیت آمیز بوده است.

حال اگر اثربخشی آنها روی انسان نیز به اثبات برسد، این داروها برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا به دلیل ضعف سیستم ایمنی، قادر به دریافت واکسن نیستند، بسیاری ضروری خواهند بود.

همچنین به گفته پروفسور رائو، این داروها در افرادی که واکسن زده‌اند، از تکثیر وسیع ویروس جلوگیری می‌کند و به ایجاد ایمنی سریع‌تر در بدن افراد کمک خواهد کرد.

به گفته وی، این داروها به شکل داروهای استنشاقی تولید شده که کمتر تهاجمی است، ارزان‌تر است و عرضه آنها نیز نسبت به واکسن ساده‌تر خواهد بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه