وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی نیوساوت‌ولز معرفی شد

تاریخ انتشار : 1401/11/02 - 5:25

محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی نیوساوت‌ولز معرفی شد

صدای استرالیا– لیست محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی ایالت نیوساوت‌ولز در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که بر این اساس،همچنان رقابت بر سر […]

محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی نیوساوت‌ولز معرفی شد

صدای استرالیا– لیست محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی ایالت نیوساوت‌ولز در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که بر این اساس،همچنان رقابت بر سر تحصیل در رشته پزشکی شدیدتر بوده؛ اما محبوبیت رشته‌های علوم و کسب‌وکار در حال افزایش است.

آمارهای مرکز پذیرش دانشگاه نیوساوت‌ولز نشان می‌دهد که بیش از ۱۶۰۰ جوانی که تحصیلات دبیرستان را به پایان رسانده‌اند، حالا بر سر پذیرش در محبوب‌ترین رشته این ایالت؛ یعنی لیسانس مطالعات پزشکی/ دکترای پزشکی دانشگاه نیوساوت‌ولز رقابت می‌کنند که تقریبا ۱۰۰ نفر بیشتر از سال گذشته است.

لیسانس مشترک علوم پزشکی و دکترای پزشکی دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه نیوانگلند و همچنین دکترای پزشکی مشترک دانشگاه وسترن سیدنی و دانشگاه چارلز استرت نیز در بین ده رشته محبوب اول قرار دارند.

لیسانس پرستاری دانشگاه فناوری سیدنی با ۶۴۹ دانشجو هشتمین دوره پرطرفدار است.

با این حال، دانشجویان در حال گسترش اولویت‌های خود هستند. لیسانس بازرگانی دانشگاه فناوری سیدنی با یک پله صعود و ۷۲ متقاضی کمتر نسبت به سال قبل، به جایگاه دوم در میان ده رشته محبوب رسیده است.

مدرک لیسانس علوم کامپیوتر دانشگاه نیوساوت‌ولز در هر دو گرایش (سینگل و دابل) و با ۵۶۱ متقاضی نیز امسال وارد این لیست شده و در رتبه ۱۰ قرار دارند.

رشته‌های دانشگاه سیدنی و نیوساوت‌ولز هر کدام با سه رشته محبوب، جزو پرطرفدارترین رشته‌ها در این لیست هستند.

دور دوم پیشنهادات ژانویه در ۲۵ ژانویه منتشر می‌شود، بنابراین دانش آموزان تا نیمه شب پنجشنبه فرصت دارند تا لیست ۱۰رشته محبوب را در بررسی و اولویت‌های خود را تنظیم کنند.

لیست ده رشته محبوب دانشگاهی نیوساوت‌ولز در سال ۲۰۲۳ به این شرح است:

منبع: دیلی تلگراف


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه