وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » مایکروسافت برای استرالیا «سپر سایبری» می‌سازد

تاریخ انتشار : 1402/08/02 - 12:56

مایکروسافت برای استرالیا «سپر سایبری» می‌سازد

صدای استرالیا– شرکت مایکروسافت به استرالیا در ساخت «سپر سایبری» به منظور مقابله با تهدیدات آنلاین کمک می‌کند. آنتونی آلبانیزی، […]

مایکروسافت برای استرالیا «سپر سایبری» می‌سازد

صدای استرالیا– شرکت مایکروسافت به استرالیا در ساخت «سپر سایبری» به منظور مقابله با تهدیدات آنلاین کمک می‌کند.

آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا و برد اسمیت، رییس مایکروسافت، این طرح را در نخستین روز از سفر رسمی آلبانیزی به ایالات متحده در سفارت استرالیا اعلام کردند.

به گفته مایکروسافت، این پروژه بخشی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت در استرالیا در تاریخ ۴۰ ساله این شرکت است؛ طرحی ۵ میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌ها و مهارت‌ها با تمرکز بر فناوری‌های ابری و هوش مصنوعی.

این شرکت با اداره سیگنال‌های استرالیا – نهادی ملی که مسوول امنیت سایبری و جنگ آنلاین است – برای ساخت سپر سایبری همکاری می‌کند.

این سپر سایبری MACS  نامیده می‌شود که مخفف عبارت «سپر سایبری مایکروسافت و اداره‌ سیگنال‌های استرالیا» است.

مایکروسافت بدون نام بردن از کشور خاصی گفت که این سپر روی «محافظت در برابر تهدیدات سایبری پیشرفته کشورها» متمرکز خواهد بود. 

آلبانیزی در پاسخ به سوالی درباره اجرای این طرح با هدف مقابله با تهدیدات چین، گفت که این طرح با هدف تقویت استرالیا اجرا می‌شود.

 وی افزود: این یکی از نخستین گام‌ها در استراتژی امنیت سایبری استرالیاست که سال گذشته و پس از رسوایی هک اپتوس و مدیبانک اعلام شد و هدف این استراتژی تبدیل استرالیا به امن‌ترین کشور سایبری جهان تا سال ۲۰۳۰ است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که علاوه بر ۲۰ مرکز داده موجود خود در استرالیا، در سیدنی، کانبرا و ملبورن ۹ مرکز داده خواهد ساخت؛ زیرا تقاضا برای خدمات ابری تا سال ۲۰۲۶ تقریباً دو برابر خواهد شد.

این شرکت وعده داد که با همکاری تیف نیوساوت‌ولز، یک «آکادمی مرکز داده» راه‌اندازی کند. این آکادمی ۲۰۰ نفر را در مدت ۲ سال آموزش می‌دهد. این شرکت همچنین قول داد که از برنامه‌های دیگر برای ارائه آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار استرالیایی حمایت کند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه