وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » مایکروسافت اعلام کرد: استرالیا در معرض خطر حملات سایبری بیشتری قرار دارد

تاریخ انتشار : 1401/09/25 - 4:17

مایکروسافت اعلام کرد: استرالیا در معرض خطر حملات سایبری بیشتری قرار دارد

صدای استرالیا - استرالیا در معرض خطر حملات مجرمان سایبری که زیرساخت‌های حیاتی این کشور را هدف قرار می‌دهند، قرار دارد.


صدای استرالیا – شرکت مایکروسافت اعلام کرد که استرالیا در معرض خطر حملات مجرمان سایبری که زیرساخت‌های حیاتی این کشور را هدف قرار می‌دهند، قرار دارد.

براساس آخرین گزارش سایبر سیگنالز مایکروسافت، بخش‌های حیاتی شبکه انرژی و خدمات ضروری مانند تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ممکن است در معرض حملات سایبری، تعطیلی عملیات و تهدید جانی قرار بگیرند.

این گزارش نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از رایج‌ترین فناوری‌های کنترلی که توسط شرکت‌های زیرساخت‌های حیاتی مانند اپراتورهای انرژی در جهان استفاده می‌شوند، به شدت در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.

مارک اندرسون افسر امنیت ملی استرالیا در شرکت مایکروسافت گفت: از آنجایی که شرکت‌های تاسیساتی استرالیا به طور فزاینده‌ای سیستم‌های خود را خودکار می‌کنند و عملیات خود را به سیستم‌های فناوری اطلاعات متصل می‌کنند، در برابر حملات آسیب‌پذیرتر می‌شوند. مشکل این است که مشابه بسیاری از دستگاه‌های موجود در خانه‌های ما، این فناوری‌ها به ویژه در زمینه‌های صنعتی که ممکن است چندین دهه هم قدمت داشته باشند، از ابتدا با در نظر گرفتن امنیت سایبری ساخته نشده‌اند؛ بنابراین وقتی که این سیستم‌ها به فناوری اطلاعات متصل می‌شوند، در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.

وی افزود: دولت-ملت و باندهای تبهکار سایبری دریافته‌اند که حمله به این فناوری‌ها، زمانی که به درستی ایمن نشده باشند، در برخی موارد می‌تواند بسیار آسان باشد و عواقب فاجعه‌باری مانند توقف جریان نفت یا برق به یک منطقه یا کشور را به همراه داشته باشد. مجرمان سایبری دریافته‌اند که به دلیل اهمیت بالای سیستم‌هایی که می‌توانند به آنها حمله کنند و کنترل آنها را به دست بگیرند، شانس آنها برای گرفتن باج بیشتر شده است.

این گزارش همچنین می‌گوید: دشمنان دریافته‌اند که تاثیر مالی و اهرم اخاذی تعطیلی انرژی و سایر زیرساخت‌های حیاتی در مقایسه با سایر صنایع بسیار بیشتر است.

در همین حال شرکت‌ها نیز به طور فزاینده‌ای در حال پیدا کردن نقاط ضعف در سیستم‌های خود هستند به طوری که کشف موارد آسیب‌پذیری‌های شدید در تجهیزات کنترل صنعتی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، ۷۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین هشدارهایی وجود دارد مبنی بر اینکه مجرمان سایبری هر روز از استرالیایی‌ها به عنوان پیاده‌نظام خود استفاده می‌کنند، به این معنی که مایکروسافت مشاهده کرده که عوامل تهدید مرتبط با چین، روترهای خانگی و اداری کوچک آسیب‌پذیر را هدف قرار می‌دهند تا از این دستگاه‌ها به عنوان پایگاهی برای انجام حملات جدید استفاده کنند.

به گفته مایکروسافت، منشا اصلی حملات سایبری چین هستند به طوری که ۳۸ درصد از حملات در سال ۲۰۲۲ از منشا چین انجام شد.

منبع: news


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه