وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » مافیای ایتالیا رودست خورد؛ شناسایی شبکه بزرگ جرایم سازمان‌یافته در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/03/18 - 7:05

مافیای ایتالیا رودست خورد؛ شناسایی شبکه بزرگ جرایم سازمان‌یافته در استرالیا

صدای استرالیا- پلیس فدرال استرالیا اعلام کرد که شبکه‌ای متشکل از 51 دسته جرایم سازمان یافته با حدود پنج هزار عضو فعال در استرالیا را کشف کرده که با گروه مافیایی اندرانگتا در ایتالیا در ارتباط هستند.


صدای استرالیا- پلیس فدرال استرالیا اعلام کرد که شبکه‌ای متشکل از ۵۱ دسته جرایم سازمان یافته با حدود پنج هزار عضو فعال در استرالیا را کشف کرده که با گروه مافیایی اندرانگتا در ایتالیا در ارتباط هستند.

پنج هزار عضو استرالیایی این شبکه مافیایی در نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، کوئینزلند، استرالیای جنوبی و استرالیای غربی ساکن هستند.

پلیس این افراد را متهم کرده که با گروه‌های خلافکار اهل خاورمیانه، گروه تثلیث (یکی از شاخه‌های سندیکای جرایم سازمان یافته در چین) و کارتل‌های آمریکای جنوبی همکاری نزدیکی داشته و چندین تن مواد مخدر را به استرالیا قاچاق کرده‌اند.

دسته مافیایی اندرانگتا نزدیک به ۷۰ درصد قاچاق کوکایین در سراسر جهان را کنترل می‌کند و پلیس فدرال استرالیا معتقد است که همین گروه انحصار کوکایین در استرالیا را نیز در دست دارد.

کشف این شبکه از مجرمان، یک سال پس از اعلام عمومی انجام عملیات آیرون‌ساید صورت گرفته که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیات تاریخ علیه جرایم سازمان یافته است.

پلیس فدرال استرالیا، پیش‌تر موفق شده بود که با در اختیار گرفتن سیستم پیام‌رسانی امن و رمزگذاری شده مجرمان با نام آنوم (AN0M) به تعدادی از گروه‌های بزرگ جرایم سازمان یافته نفوذ کند.

در این عملیات، پلیس توانست مجرمان را به استفاده از سیستم پیام‌رسانی آنوم، به عنوان یک سیستم امن و خارج از دسترس پلیس متقاعد کند. مجرمان نیز حدود ۲۵ میلیون پیام روی این پلتفرم برای یکدیگر ارسال کردند که پلیس کاملا بر آنها اشراف داشت.

استفاده از همین سیستم نیز موجب شد که پلیس فدرال استرالیا بتواند عوامل اندراگتا در استرالیا را شناسایی کند.

پلیس فدرال استرالیا در این عملیات با مقامات آمریکا، اسپانیا، برزیل و ایتالیا همکاری دارد و حالا گفته شده که هدف بعدی آنها، روسای مافیای ایتالیا خواهد بود.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه