وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » مارمولک منقرض شده پس از ۵۰ سال در ویکتوریا پیدا شد

تاریخ انتشار : 1402/04/05 - 3:24

مارمولک منقرض شده پس از ۵۰ سال در ویکتوریا پیدا شد

صدای استرالیا - بیش از 50 سال پس از اینکه تصور می‌شد یک نوع خزنده منقرض شده باشد، گروهی از آنها در بخشی از ایالت ویکتوریا پیدا شدند.


صدای استرالیا – بیش از ۵۰ سال پس از اینکه تصور می‌شد یک نوع خزنده منقرض شده باشد، گروهی از آنها در بخشی از ایالت ویکتوریا پیدا شدند.

این خزنده با نام علمی Tympanocryptis pinguicolla که به اژدهای کوچک بدون گوش علفزار معروف است، آخرین بار در سال ۱۹۶۹ مشاهده شد.

در حالیکه بیش از ۵۰ سال از ناپدید شدن این خزنده می‌گذشت، اینگیرید استیت، وزیر محیط زیست ایالت ویکتوریا اعلام کرد که جمعیتی از این گونه در مکانی پیدا شده است که مخفی نگه داشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این گونه زمانی در علفزارهای بومی غرب ملبورن یافت می‌شد، اما تعداد آنها به دلیل از بین رفتن زیستگاه آنها کاهش یافت.

استیت گفت: این یک کشف شگفت‌انگیز است و فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا گونه‌ای را که زمانی گمان می‌رفت برای کشور و جهان گم شده باشد، بازیابی کنیم.

وی تصریح کرد: ما با کمک شرکای خود به مبارزه با انقراض این گونه در خطر انقراض ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که نسل‌های آینده می‌توانند این مارمولک فوق‌العاده منحصر به فرد را ببینند و در مورد آن بیاموزند.

منبع: ۹ نیوز

اخبار مرتبط:

اسرار تکامل بزرگترین پستاندار جهنده استرالیا؛ اجداد کانگوروها برای حرکت پرش نمی‌کرده‌اند

عنکبوت غول‌پیکر جدیدی در استرالیا کشف شد

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه