وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » مادربزرگی که به خاطر یک ساندویچ مرغ ۳ هزار دلار جریمه شد

تاریخ انتشار : 1402/09/03 - 12:38

مادربزرگی که به خاطر یک ساندویچ مرغ ۳ هزار دلار جریمه شد

صدای استرالیا– مادربزرگ نیوزیلندی که یادش رفته بود همراه داشتن یک ساندویچ را اظهار کند، هنگام ورود به فرودگاه بریزبین […]

مادربزرگی که به خاطر یک ساندویچ مرغ 3 هزار دلار جریمه شد

صدای استرالیا– مادربزرگ نیوزیلندی که یادش رفته بود همراه داشتن یک ساندویچ را اظهار کند، هنگام ورود به فرودگاه بریزبین ۳ هزار دلار استرالیا جریمه شد.

جون آرمسترانگ ۷۷ ساله، در ماه می از کرایست‌چرچ به بریزبین آمد تا مراقب خانه دوستانش باشد.

او که ساعت ۴ صبح پرواز داشت، برای خود از فرودگاه کرایست‌چرچ یک ساندویچ مرغ و کاهو و یک کیک مافین خرید. 

او مقداری از کیکش را خورد و بقیه‌اش را دور انداخت و قصد داشت ساندویچ‌اش را در طول پرواز بخورد. اما هنگام پرواز خوابش برد.

هنگامی که آرمسترانگ بیدار شد، فرم اظهارنامه را پر کرد و داروهای خود را در آن نوشت؛ اما ساندویچ را فراموش کرد. مسوولان بازرسی در فرودگاه نیز ساندویچ را در کیف او پیدا کردند.

این مادربزرگ با بیان اینکه حافظه خوبی ندارد، خواستار این شد که ساندویچ را دور بیندازد. اما با این خواسته موافقت نشد و علاوه بر ۱۲ امتیاز منفی، ۳ هزار دلار جریمه نیز برای او در نظر گرفتند.

آرمسترانگ گفت: گریه می‌کردم و می‌پرسیدم سه هزار دلار برای یک ساندویچ کوچک؟ شوهرم هم مدام می‌گفت: پول را بپرداز و تمامش کن. ولی من گفتم این حقوق بازنشستگی ماست، این مبلغ برای ما زیاد است.

یکی از مسوولان به او گفت که می‌تواند ظرف ۲۸ روز به این جریمه اعتراض کند. اما درخواست تجدید نظر آرمسترانگ رد شد و او چاره‌ای جز پرداخت ندارد.

این زن ایمیلی ارسال کرد و نوشت که چرا برای نخستین تخلف باید اینقدر جریمه سنگینی بپردازد.

او افزود که این جریمه روی سلامت روان او اثر منفی گذاشته است. اما پس از گذشت شش ماه، هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

قوانین چه می‌گوید؟

یک سخنگوی وزارت کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری استرالیا گفت: واردات گوشت دارای محدودیت‌های ویژه‌ای است که بر اساس شیوع بیماری‌ها تعیین می‌شود.

وی افزود: واردات فرآورده‌های گوشتی کنسرو نشده (شامل مواد بسته‌بندی و مهر و موم شده با خلاء) به استرالیا ممنوع است مگر اینکه دارای مجوز واردات باشد.

این سخنگو ادامه داد: گوشت مرغ خطرات زیست‌محیطی قابل توجهی برای استرالیا دارد، به ویژه خطر ابتلا به ویروس آنفلوانزای پرندگان (HPNAI) که می‌تواند باعث بیماری شدید و مرگ و میر در صنعت طیور استرالیا شود و همچنین ممکن است بر جمعیت پرندگان وحشی تأثیر بگذارد.

وی تاکید کرد که تمام محصولات غذایی باید در بدو ورود اعلام شوند و در صورتی که مسافران موارد پر خطر را اعلام نکنند، با جریمه‌ای تا ۶۲۶۰ دلار مواجه خواهند بود.

وی افزود: مسافرانی که با ویزا وارد استرالیا می‌شوند نیز ممکن است به دلیل نقض قانون امنیت زیستی، برای لغو ویزا به نیروی مرزی استرالیا ارجاع داده شوند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه