وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » لغو بسیاری از محدودیت‌های کرونایی در ویکتوریا از امشب

تاریخ انتشار : 1400/08/27 - 4:43

لغو بسیاری از محدودیت‌های کرونایی در ویکتوریا از امشب

صدای استرالیا- با رسیدن ویکتوریا به مرز 90 درصدی نرخ واکسیناسیون کامل، این ایالت از نیمه‌شب امشب بخش عمده‌ای از محدودیت‌های کووید-19 را برای شهروندانی که هر دو دوز واکسن‌شان را زده باشند، لغو می‌کند.

محدودیت‌های موقت کرونا در سیدنی لغو شد

صدای استرالیا- با رسیدن ویکتوریا به مرز ۹۰ درصدی نرخ واکسیناسیون کامل، این ایالت از نیمه‌شب امشب بخش عمده‌ای از محدودیت‌های کووید-۱۹ را برای شهروندانی که هر دو دوز واکسن‌شان را زده باشند، لغو می‌کند.

محدودیت‌های کرونایی از ساعت ۱۱:۵۹ امشب در ویکتوریا لغو می‌شود و به گفته دنیل اندروز، تقریبا هیچ مقررات و محدودیتی برای حضور در اماکن مختلف وجود نخواهد داشت.

نخست‌وزیر ویکتوریا گفت: دیگر محدودیت و ممنوعیتی از نظر اینکه چه تعداد از افراد می‌توانند در فضاهای مختلف حضور داشته باشند، اجرا نمی‌شود.

همچنین با رسیدن به نرخ واکسیناسیون ۹۰ درصدی کامل، ماسک در فضاهای بسته اجباری نیست و اماکن مختلف می‌توانند با ظرفیت کامل خدمت‌رسانی کنند.

از سوی دیگر، محدودیت ظرفیت نیز در این ایالت برداشته می‌شود؛ به این معنی که رویدادهای بزرگی مانند مسابقه کریکت Boxing Day Test در استادیوم MCG می‌تواند با ظرفیت کامل ۱۰۰ هزار نفری، البته برای افرادی که کاملا واکسینه شده باشند، برگزار شود.

تغییر در مقررات قرنطینه

افرادی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود به جای ۱۴ روز باید ۱۰ روز قرنطینه شوند.

افرادی که یکی از اعضای خانواده‌شان مبتلا به کرونا شده باشد در صورت واکسیناسیون کامل تنها هفت روز قرنطینه می‌شوند و افراد غیرواکسینه شده همچنان ۱۴ روز را باید در قرنطنه بگذرانند.

بر اساس مقررات جدید، افرادی که در مکان‌هایی مانند محل کار، رستوران یا سایر اماکن با بیماران کرونا مثبت در ارتباط نزدیک بوده‌اند، تنها تا زمان مشخص شدن تست کرونایشان باید در قرنطینه بمانند.

به گفته مارتین فولی، وزیر بهداشت ویکتوریا، اگر تست کرونای شما منفی باشد، به این معنی است که می‌توانید به زندگی عادی خود بپردازید.

ماسک، فقط برای اماکن خاص

مقررات ماسک اجباری نیز از این پس فقط برای شرایط و اماکن خاص اعمال می‌شود. برای مثال کارکنان فروشگاه‌های مسقف، پرسنل مدارس ابتدایی، بازدید کنندگان و دانش‌آموزان مقاطع سوم تا ششم، بازدیدکنندگان و برخی کارکنان بیمارستان‌ها، حضور در سرویس‌های حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها و سرویس‌های تاکسی اینترنتی، مستلزم استفاده اجباری از ماسک خواهد بود.

همچنین افرادی که در مشاغل پرخطر، مانند مراکز اصلاح و تربیت، کارخانجات گوشت، طیور و غذاهای دریایی کار می‌کنند، باید ماسک بزنند.

اما مشتریان فروشگاه‌ها از ۱۵ دسامبر به بعد، اجباری برای زدن ماسک نخواهند داشت.

از سوی دیگر، برای مکان‌ها و مراسم عروسی، عزاداری و نیایش و سایر مراسم‌هایی که در آنها وضعیت واکسیناسیون شرکت کنندگان بررسی نمی‌شود، مقررات محدودیت ظرفیت و ماسک اجباری اعمال خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز و ای بی سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه