وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » لباس‌های پشمی‌تان را آماده کنید؛ زمستان زودتر به شرق استرالیا رسید

تاریخ انتشار : 1401/02/13 - 7:18

لباس‌های پشمی‌تان را آماده کنید؛ زمستان زودتر به شرق استرالیا رسید

صدای استرالیا- پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دما و سرمای شدید در ایالت‌های شرقی و سفیدپوش شدن مناطق کوهستانی، استرالیا طعم واقعی زمستان را در هفته جاری بچشد.


صدای استرالیا- پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دما و سرمای شدید در ایالت‌های شرقی و سفیدپوش شدن مناطق کوهستانی، استرالیا طعم واقعی زمستان را در هفته جاری بچشد.

بسیاری از مناطق در این محدوده دمای زیر ۱۰ درجه را تجربه خواهند کرد و برخی نیز سردترین روزها را از اکتبر سال گذشته به این سو خواهند داشت.

حداقل دمای پیش‌بینی شده سیدنی در روز شنبه هفت درجه است.

همچنین با کاهش دما، پیش‌بینی می‌شود که موارد آنفلوآنزا نیز رو به افزایش برود.

به گفته اداره هواشناسی، الگوی آب‌وهوایی که معمولا در ماه‌های سردتر سال دیده می‌شود، یک جبهه هوای سرد را با خود به همراه خواهد آورد و مناطق کوهستانی با ارتفاع حدود ۹۰۰ متر در آخر هفته جاری، و یک ماه پیش از زمان برآوردی برای شروع فصل بارش برف، سفیدپوش خواهند شد.

هواشناسان پیش‌بینی می‌کند که در روز جمعه بین ۲ تا ۱۰ میلی‌متر و شنبه بین ۴ تا ۱۵ میلی‌متر در مناطق مرتفع نیوساوت‌ولز برف ببارد.

در ویکتوریا نیز یک جبهه هوای سرد از سه‌شنبه شب حاکم خواهد شد و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، دمای ملبورن را به حدود ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رساند. به گفته کارشناسان، این وضعیت آب و هوایی معمولا در نیمه دوم پاییز و زمستان در ویکتوریا رخ می‌دهد.

دمای کانبرا نیز در روز جمعه تا صفر درجه یا پایین‌تر از آن کاهش می‌یابد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه