وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » قیمت اجاره خانه در استرالیا رکورد زد؛ کانبرا گران‌ترین و ملبورن ارزان‌ترین شهر

تاریخ انتشار : 1400/04/17 - 6:38

قیمت اجاره خانه در استرالیا رکورد زد؛ کانبرا گران‌ترین و ملبورن ارزان‌ترین شهر

صدای استرالیا- در حالی که اقتصاد استرالیا، نشانه‌های آشکاری از رونق را پس از رکود بی‌سابقه دوران کرونا نشان داده، […]

قیمت اجاره خانه در استرالیا رکورد زد؛ کانبرا گران‌ترین و ملبورن ارزان‌ترین شهر

صدای استرالیا- در حالی که اقتصاد استرالیا، نشانه‌های آشکاری از رونق را پس از رکود بی‌سابقه دوران کرونا نشان داده، هزینه اجاره خانه در استرالیا، به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

گزارش اجاره Domain که امروز منتشر شد، نشان می‌دهد که میانگین قیمت اجاره خانه در سطح کشور به رقم بی‌سابقه ۴۷۷ دلار در هفته رسیده است.

در این میان، کانبرا همچنان گران‌ترین شهر برای اجاره‌نشین‌هاست. متوسط اجاره خانه در این شهر رقم ۶۳۰ دلار در هفته است. این رقم ۳۰ دلار نسبت به فصل پیش افزایش نشان می‌دهد و بیشترین میزان رشد سالانه در پایتخت از سال ۲۰۰۷ تا کنون است.

عجیب آنکه داروین، هم اکنون دومین شهر گران برای اجاره خانه است و به میانگین باورنکردنی ۵۹۳ دلار در هفته رسیده که حاکی از ۲۰٫۹ درصد افزایش فقط در یک سال است.

اما سیدنی، با اینکه گران‌ترین شهر برای خرید خانه است، به نسبت اجاره‌های ارزان‌تری دارد و در رده سوم از این نظر قرار می‌گیرد. متوسط اجاره خانه در سیدنی هفته‌ای ۵۵۰ دلار برآورد شده که در ۱۲ ماه گذشته فقط ۱۰ دلار رشد کرده است.

وضعیت در ملبورن هم عجیب است. در حالی که پایتخت ویکتوریا، دومین شهر گران استرالیا برای خرید خانه است، از نظر اجاره، به همراه آدلاید ارزان‌ترین شهر محسوب می‌شود. میانگین اجاره خانه در ملبورن و آدلاید هفته‌ای ۴۳۰ دلار اعلام شده است. این در حالی است که قیمت اجاره در ملبورن نسبت به سال گذشته ثابت مانده ولی در آدلاید ۸٫۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: ۹ نیوز

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه