وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » قسط‌ها عقب می‌افتد؛ دردسر مالکان خانه برای بازپرداخت وام

تاریخ انتشار : 1401/11/25 - 11:37

قسط‌ها عقب می‌افتد؛ دردسر مالکان خانه برای بازپرداخت وام

صدای استرالیا– در حالی که مالکان خانه برای بازپرداخت اقساط وام مسکن خود با مشکل مواجه هستند، افزایش‌های پی در […]

پیش‌بینی بانک مرکزی استرالیا: قیمت املاک در دو سال آینده 20 درصد افت می‌کند

صدای استرالیا– در حالی که مالکان خانه برای بازپرداخت اقساط وام مسکن خود با مشکل مواجه هستند، افزایش‌های پی در پی نرخ بهره به این معنی است که بسیاری از آنها مجبور به پرداخت ۱۰۰۰ دلار بیشتر در هر ماه خواهند بود.

بر اساس نظرسنجی جدید Finder که پیش از آخرین مرحله از افزایش نرخ بهره در هفته گذشته انجام شد، بیش از یک نفر از هر ۸ مالک خانه (۱۳ درصد) گفته‌اند که در شش ماه گذشته موفق به پرداخت حداقل یک قسط ماهانه وام مسکن خود نشده‌اند.

۶ درصد از ۳۱۳ مالک شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز گفتند که بیش از یک قسط را نپرداخته‌اند. همچنین بیش از یک نفر از هر چهار نفر نیز نگرانند که در آینده نتوانند اقساط خود را بپردازند.

ریچارد ویتن، کارشناس وام مسکن Finder گفت که سطح استرس وام مسکن در استرالیا نگران کننده است.

وی افزود: ۹ افزایش متوالی نرخ بهره به این معناست که استرالیایی‌هایی با وام حدود ۶۰۰ هزار دلاری، در مقایسه با آنچه در آوریل سال گذشته پرداخت می‌کردند، باید ماهیانه ۱۰۰۰ دلار بیشتر بپردازند.

از هر هفت شرکت‌کننده در نظرسنجی، یک نفر گفته است که در صورت افزایش بیشتر هزینه‌ها، در شش ماه آینده امکان بازپرداخت اقساط وام را نخواهد داشت.

به گفته ویتن، با افزایش نرخ وام مسکن به بیش از پنج درصد در سال ۲۰۲۳، استرالیایی‌هایی که با خوش‌حسابی پرداخت‌های ماهانه خود را انجام می‌دادند، حالا انجام این کار را سخت می‌دانند و با پیش‌بینی افزایش بیشتر نرخ بهره، اوضاع ممکن است بدتر از این هم بشود.

وی به مالکان توصیه کرد که با بانک‌های خود تماس بگیرند و برای دریافت نرخ‌های بهتری برای وام خود مذاکره کنند.

ویتن افزود: اگر فکر می‌کنید که وام‌دهنده شما نمی‌تواند نرخ خوبی به شما پیشنهاد کند، وام دهنده خود را تغییر دهید. 

وی ادامه داد: اگر مطمئن هستند که اقساط‌تان عقب می‌افتد، با وام‌دهنده صحبت کنید، شرایط را توضیح بدهید و درخواست استمهال کنید. این کار بهتر از آن است که پرداخت اقساط را متوقف کنید؛ زیرا به امتیاز اعتباری شما آسیب می‌زند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه