وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » قدرتمندترین زنان جهان در ۲۰۲۲ معرفی شدند/حضور مهسا امینی و چهار زن استرالیایی در این فهرست

تاریخ انتشار : 1401/09/17 - 6:48

قدرتمندترین زنان جهان در ۲۰۲۲ معرفی شدند/حضور مهسا امینی و چهار زن استرالیایی در این فهرست

صدای استرالیا - مجله فوربس فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که در بین این ۱۰۰ زن نام مهسا امینی و چهار زن استرالیایی نیز به چشم می‌خورد.


صدای استرالیا – مجله فوربس فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که در بین این ۱۰۰ زن نام مهسا امینی و چهار زن استرالیایی نیز به چشم می‌خورد.

مجله فوربس که همه ساله به معرفی قدرتمندترین زنان جهان می پردازد در گزارش سال جاری خود به موضوع اعتراض‌های اخیر در ایران و مبارزه زنان پرداخته و نوشت: در ایران، هزاران زن در اعتراض به قوانین دینی که با آنها به عنوان شهروندان درجه دوم رفتار می‌کند، در خیابان‌ها راهپیمایی کردند.

فوربس ادامه داد: نماینده معترضان در لیست امسال، ژینا «مهسا» امینی است که مرگ او در ماه سپتامبر جرقه انقلاب بی‌سابقه‌ای به رهبری زنان را برانگیخت.

مجله فوربس نام مهسا امینی را در جایگاه یکصدم فهرست خود قرار داده است.

در صدر فهرست فوربس نام اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به چشم می‌خورد.

در ادامه با چهار شهروند استرالیا که در فهرست قدرتمندترین زنان جهان جای گرفته‌اند آشنا می‌شویم:

رتبه ۴۶- جینا راینهارت ۶۸ ساله، رئیس اجرایی شرکت استرالیایی هنکاک پراسپکتینگ (فعال در زمینه‌های معدنکاری و کشاورزی)

جینا راینهارت با ثروت ۲۷.۹ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد در استرالیا است و عمده ثروت او مربوط به فعالیت‌های معدنکاری سنگ آهن است. او دختر لانگ هنکاک، چهره شناخته شده فعال در زمینه اکتشاف سنگ آهن است. خانم راینهارت شرکت پدرش را بازسازی کرد و در سال ۱۹۹۲ ریاست آن را بر عهده گرفت. بزرگترین دارایی شرکت هنکاک، پروژه معدنی روی هیل است که صادرات آن به آسیا در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. این غول معدنکاری همچنین دومین تولیدکننده بزرگ گاو در استرالیا است و مجموعه‌ای از املاک را نیز در سراسر استرالیا در اختیار دارد.

رتبه ۵۲- شمارا ویکرامانایاکه ۶۰ ساله، مدیرعامل شرکت استرالیایی مک‌کواری گروپ (فعال در زمینه خدمات مالی)

ویکرامانایاکه در سال ۲۰۱۸ مدیرعاملی شرکت مک‌کواری گروپ را بر عهده گرفت. او دو پسر دارد و گفته که همسرش که یک بانکدار سابق است، با ماندن در خانه به او کمک کرد تا به حرفه‌اش ادامه دهد. او در بریتانیا متولد شد و قبل از مهاجرت به استرالیا با والدینش در ۱۳ سالگی، در بریتانیا و در سریلانکا بزرگ شد.

رتبه ۶۴- رابین دنهولم ۵۹ ساله، رئیس شرکت چندملیتی آمریکایی تسلا (فعال در زمینه خودروسازی و انرژی‌های پاک)

رابین دنهولم به عنوان یک مدیر مستقل در سال ۲۰۱۴ به هیات مدیره شرکت تسلا پیوست و در سال ۲۰۱۸ به عنوان رئیس این شرکت جانشین ایلان ماسک شد. دنهولم پیشتر در شرکت مخابراتی تلسترا و شرکت فناوری جونیپر نتورکس نقش مدیر مالی را بر عهده داشت. او همچنین شریک عملیاتی شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر بلک‌برد ونچرز و رئیس شورای فناوری استرالیا است. در ماه مارس، پس از خرید ۳۰ درصد از سهام مالکیتی تیم بسکتبال مردان سیدنی کینگز، به یکی از معدود سرمایه‌گذاران زن در حوزه ورزش در استرالیا تبدیل شد.

رتبه ۹۰- جولیا گیلارد ۶۱ ساله، رئیس بنیاد خیریه بریتانیایی ولکام تراست (فعال در زمینه تحقیقات بهداشتی)

در آوریل ۲۰۲۱، گیلارد رئیس بنیاد خیریه بریتانیایی ولکام تراست شد، یک بنیاد تحقیقات زیست پزشکی با بیش از ۲۵ میلیارد پوند دارایی وقف شده. گیلارد که شاید بیشتر به عنوان نخست‌وزیر سابق استرالیا شناخته می‌شود، نخستین زنی است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ این نقش را بر عهده داشت. گیلارد به عنوان نخست‌وزیر استرالیا، پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸، نقش مهمی در بهبود اقتصادی این کشور ایفا کرد. گیلارد همچنین به عنوان رئیس سازمان موسوم به فراتر از آبی که در زمینه آگاهی‌بخشی در زمینه سلامت روان در استرالیا پیشرو است، فعالیت می‌کند.

منبع: فوربس


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه