وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » فشار اسرائیل به استرالیا: سپاه را تروریستی اعلام کنید

تاریخ انتشار : 1403/01/28 - 2:22

فشار اسرائیل به استرالیا: سپاه را تروریستی اعلام کنید

صدای استرالیا - اسرائیل از استرالیا خواسته که با معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی و تحریم هر طرفی که از آن یا افراد نیابتی آن حمایت می‌کند، موضع خود را در برابر ایران سخت‌تر کند.


صدای استرالیا – اسرائیل از استرالیا خواسته که با معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی و تحریم هر طرفی که از آن یا افراد نیابتی آن حمایت می‌کند، موضع خود را در برابر ایران سخت‌تر کند.

پس از اینکه اسرائیل و متحدانش در آخر هفته با حمله بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد تحت رهبری ایران مقابله کردند، کریس کانتور، معاون سفیر اسرائیل در استرالیا گفت که کاهش توان نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن به نفع همه است.

او گفت: ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که اگر ایران تسلیحات هسته‌ای داشت، چه اتفاقی می‌افتاد.

او تصریح کرد: از قدیم می‌دانستیم که ایران وسواس زیادی برای نابودی کشور اسرائیل دارد. این اقدام باید با تدابیر شدید جامعه بین‌المللی دنبال شود.

اپوزیسیون دولت فدرال استرالیا از نامگذاری سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی حمایت می‌کند و آقای کانتور گفت که درخواست از استرالیا برای اقدام علیه سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن بخشی از گفتگوهای قریب‌الوقوع با دولت استرالیا خواهد بود.

این تحریم‌ها هر سازمان یا ارگانی که مواد خام، بودجه، آموزش، تسلیحات و سایر ابزارهای حمایتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد، شامل می‌شود.

ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت این کشور در سوریه و کشته شدن سه مقام ارشد سپاه پاسداران حمله خود را انجام داد.

در آخر هفته، ایران و گروه‌های نیابتی آن – حزب‌الله، شیعیان عراق و حوثی‌های یمن – از پایگاه‌هایی در ایران، لبنان، عراق و یمن، حدود ۳۰ موشک کروز، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۱۷۰ پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کردند.

با کمک ایالات متحده، بریتانیا و اردن، ۹۹ درصد آنها سرنگون شدند. دولت اسرائیل گفت که یک دختر بادیه نشین هفت ساله براثر سقوط آوار به شدت مجروح شد و ۳۱ نفر هم در حین فرار برای سرپناه به صورت جزئی زخمی شدند و آسیب جزئی به پایگاه نیروی هوایی نواتیم در صحرای نقب وارد شد.

نخست وزیر آنتونی آلبانیزی این حملات را محکوم کرد و به اقدامات بیشتر علیه ایران علاوه بر تحریم‌های موجود اشاره کرد، اما از اعلام آن خودداری کرد.

او با این حال از اخراج دیپلمات‌های ایرانی حمایت نکرد و گفت: با این کار تنها ظرفیت شما برای نفوذ و تعامل با آنها محدود می‌شود.

منبع: فایننشال ریویوی استرالیا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه