وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | Sunday 16 June 2024
» اخبار » فروشگاه بزرگ مواجه با اتهام گران‌فروشی است؛ وولورث زیر ذره‌بین

تاریخ انتشار : 1403/03/04 - 4:32

فروشگاه بزرگ مواجه با اتهام گران‌فروشی است؛ وولورث زیر ذره‌بین

صدای استرالیا– یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای استرالیا در جریان تحقیق پارلمان ایالت استرالیای جنوبی، از خود در برابر اتهامات گرانفروشی […]

فروشگاه بزرگ مواجه با اتهام گران‌فروشی است؛ وولورث زیر ذره‌بین

صدای استرالیا– یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای استرالیا در جریان تحقیق پارلمان ایالت استرالیای جنوبی، از خود در برابر اتهامات گرانفروشی دفاع کرد.

مدیران ارشد وولورث در جلسه رسیدگی به نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت مواد غذایی، به ویژه در استرالیای جنوبی، در برابر سیاستمداران ایالتی حاضر شدند.

وولورث متهم به سوءاستفاده از مشتریان است؛ اما برد بندوچی، مدیرعامل سابق این شرکت، ادعا کرد که وولورث مسوولیتی در قبال قیمت بالای مواد غذایی در این ایالت ندارد.

وی گفت: وولورث سازوکاری عالی برای پایین آوردن قیمت‌ها در استرالیای جنوبی است، نه افزایش آنها.

قیمت مواد غذایی در آدلاید طی سه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته و از تمام دیگر شهرهای بزرگ استرالیا پیشی گرفته است.

اما بندوچی همچنان اصرار داشت که قیمت‌ها در سراسر کشور یکسان است.

وی گفت: ما در مورد تمام مواد غذایی ضروری، از یک سیستم قیمت‌گذاری ملی تبعیت می‌کنیم. بنابراین، سعی می‌کنیم قیمت قفسه‌ها در همه جای استرالیا، از جمله استرالیای جنوبی، یکسان باشد.

در همین حال پل هارکر، مدیر ارشد بازرگانی وولورث، انگشت اتهام را به سمت فروشگاه‌های مستقل کوچک‌تر نشانه رفت و ادعا کرد که قیمت آنها ۱۰ درصد بالاتر از این فروشگاه زنجیره‌ای  است.

این تحقیق همچنین به بررسی روابط وولورث با کشاورزان و عمده‌فروشان پرداخت، اما بندوچی این موضوع را که این شرکت از موقعیت مسلط برخوردار است، رد کرد.

وولورث در سال مالی گذشته، بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار سود گزارش کرده است.

این تحقیق در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود سایر خرده‌فروشان بزرگ مواد غذایی، از جمله کلز مورد سوال قرار گیرند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه