وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » فراخوان استرالیا برای کمک به مهار آتش سوزی‌ها

تاریخ انتشار : 1398/10/14 - 18:30

فراخوان استرالیا برای کمک به مهار آتش سوزی‌ها

صدای استرالیا - اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد سه هزار نظامی ذخیره این کشور برای مقابله با آتش سوزی در جنگل‌ها فراخوانده شدند.


صدای استرالیا – اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد سه هزار نظامی ذخیره این کشور برای مهار آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها فراخوانده شدند.

نخست وزیر استرالیا که بابت مدیریت این آتش سوزی‌های مرگبار که از ماه سپتامبر ادامه دارد، با انتقاد‌های زیادی روبروست، گفت: این تصمیم امکان داشتن نیرو‌های بیشتر را در محل، هواپیما‌های بیشتر را در آسمان و کشتی‌های بیشتر را در دریا فراهم می‌کند.

یک ژنرال دو ستاره برای نظارت بر مداخله ارتش و ناو بالگردبر «اچ ام‌ای اس آدلاید» که برای مشارکت در تلاش‌ها در مبارزه با این آتش سوزی‌ها مستقر شده است، منصوب شد.

ارتش استرالیا از چند ماه پیش در زمینه شناسایی هوایی، نقشه کشی، جستجو و نجات، تدارکات و پشتیبانی هوایی به دولت استرالیا کمک می‌کند.

حدود دو هزار نظامی از قبل جهت مقابله با آتش سوزی به خدمت گرفته شده‌اند.

ماریس پین وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد: دولت این تصمیم را بدون فکر نگرفت. وی افزود: تا آنجا که حافظه یاری می‌کند، این نخستین بار است که این تعداد نیروی ذخیره فراخوانده می‌شوند و در واقع من حتی فکر می‌کنم این برای نخستین بار در تاریخ کشورمان باشد.

تعداد کمتری نیروی ذخیره قبلا برای کمک به مقابله با چند آتش سوزی در کویینزلند فراخوانده شده بودند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که نخست وزیر استرالیا از چند هفته پیش به علت نحوه مدیریت این بحران موضوع انتقاد قرار گرفته است.

انتظار می‌رود دمای هوا روز شنبه در برخی نقاط استرالیا از ۴۰ درجه سانتی گراد بالاتر برود. این گرما با باد‌های تند همراه است که خطر تشدید صد‌ها آتش سوزی در جنگل‌های این کشور را که از چهار ماه پیش آغاز شده است، در پی دارد. بیشتر این آتش سوزی‌ها از کنترل خارج هستند.

از آغاز فصل آتش سوزی‌ها در استرالیا در ماه سپتامبر، دستکم ۲۲ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر ناپدید شدند. بیش از ۱۳۰۰ خانه نیز به خاکستر تبدیل شده اند. مساحتی معادل دو برابر بلژیک در آتش سوخته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • Yasseen safari

    تاریخ : ۱۷ - دی - ۱۳۹۸

    اماده کمک برای خاموش کردن آتش . امیدوارم هرچه زودتر آتیش خاموش بشه


    پاسخ

ارسال دیدگاه