وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » عیسی عزیزی؛ از فوتبال خیابانی در ایران تا تبدیل شدن به افتخار فوتسال استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/10/01 - 3:14

عیسی عزیزی؛ از فوتبال خیابانی در ایران تا تبدیل شدن به افتخار فوتسال استرالیا

صدای استرالیا - برای بسیاری از پناهندگان، ورزش نقشی کلید در سازگاری با زندگی جدید در استرالیا دارد.


صدای استرالیا – برای بسیاری از پناهندگان، ورزش نقشی کلید در سازگاری با زندگی جدید در استرالیا دارد. این موضوع درباره نوجوانی افغانستانی تبار که شش سال پیش از ایران آمد و نمی‌توانست انگلیسی صحبت کند اما عاشق فوتبال بود، کاملا صدق می‌کند.

در این مدت کوتاه، استعداد عیسی عزیزی از تاسمانی تا بارسلونا دیده شد. او می‌گوید: من قبلا در خیابان فوتبال بازی می‌کردم. از هفت سالگی فوتبال را شروع کردم و در سال ۲۰۱۶ به اینجا آمدم و فوتسال را اینجا شروع کردم.

عیسی فوتبال را به عنوان یک مهاجم شروع کرد اما پس از ورود به هوبارت و زمانی که برادرش مخفر از او خواست برای تیمش بازی کند، به عنوان دروازه‌بان کارش را شروع کرد.

 

عیسی به سرعت رشد کرد و سال گذشته برای بازی در مسابقات ملی فوتسال استرالیا در کوئینزلند انتخاب شد. او در آنجا نیز استعداد خود را نشان داد و برای بازی در تیم استرالیا در مسابقات قهرمانی فوتسال جهان در بارسلونا در ماه سپتامبر انتخاب شد. عیسی تنها بازیکن تاسمانیایی تیم استرالیا در این مسابقات بود.

تیم استرالیا در مسابقات بارسلونا موفق شد و در بخش زیر ۲۱ سال قهرمان و در بخش آزاد سوم شود. عیسی ۱۹ ساله نیز به عنوان بهترین دروازه‌بان مسابقات انتخاب شد.

خانواده عزیزی حدود ۳۰ سال قبل از افغانستان جنگ‌زده به ایران گریختند و شش سال پیش به همراه مادر و چهار خواهر و برادرش به استرالیا رفتند. حالا فوتبال، زندگی قدیمی عیسی را با زندگی جدید او پیوند زده است.

 

حنیفه مادر عیسی می‌گوید: او در ایران در خیابان‌ها بازی می‌کرد. آینده او در فوتسال خیلی خوب نبود اما در استرالیا خیلی روشن‌تر است. خیلی خوشحالم که او پله پله بالا می‌رود. می‌خواهم عیسی بهترین دروازه‌بان فوتسال شود.

با توجه به اینکه سفر فوتسالی عیسی تازه آغاز شده است، امیدهای زیادی برای این مرد جوان در سرزمین جدید وجود دارد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه