وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » عیادت از بیماران بدحال و زنان باردار در بیمارستان‌های نیوساوت‌ولز مجاز شد

تاریخ انتشار : 1400/11/21 - 4:51

عیادت از بیماران بدحال و زنان باردار در بیمارستان‌های نیوساوت‌ولز مجاز شد

صدای استرالیا- دولت نیوساوت‌ولز بالاخره موافقت کرد که تغییر مقررات کووید-19 را تغییر دهد و به این ترتیب، افراد اجازه می‌یابند از نزدیکان و عزیزان‌شان که روزهای آخر عمرشان را در بیمارستان می‌گذرانند، عیادت کنند.


صدای استرالیا- دولت نیوساوت‌ولز بالاخره موافقت کرد که تغییر مقررات کووید-۱۹ را تغییر دهد و به این ترتیب، افراد اجازه می‌یابند از نزدیکان و عزیزان‌شان که روزهای آخر عمرشان را در بیمارستان می‌گذرانند، عیادت کنند.

بر اساس دستورالعمل‌های به‌روز شده کووید، افراد می‌توانند از بیماران در آخرین روزهای عمرشان، افرادی که دارای بیماری‌های کشنده هستند یا زنان بارداری که در شرف زایمان هستند، در بیمارستان بازدید کنند.

البته بر اساس این دستورالعمل‌ها، بازدیدکنندگان باید کاملا واکسینه شده یا دارای معافیت پزشکی باشند. همچنین امکان عیادت تنها در صورتی داده می‌شود که برای سلامت جسمی و روحی بیمار، مفید باشد.

افراد مبتلا به کووید-۱۹ یا تماس نزدیک اجازه ترک قرنطینه و عیادت از بیماران در بیمارستان‌های ایالت را نخواهند داشت.

از سوی دیگر، کارکنان بیمارستان نیز می‌توانند با نظر خود، تعداد بازدیدکنندگان را محدود کنند و در صورت وجود ریسک بالای انتقال آلودگی، محدودیت‌های بیشتری وضع کنند. البته طبق دستورالعمل‌های مذکور، در چنین شرایطی بیمارستان‌ها باید با رعایت همدلی و درک متقابل، تا حد امکان به بازدیدکنندگان اجازه عیادت بدهند.

این تغییرات پس از هفته‌ها اعتراض و فشار عمومی از سوی افراد دلشکسته‌ای که نتوانسته بودند با عزیزان درگذشته‌شان آخرین وداع را بکنند، اعمال شد.

از سوی دیگر، دومینیک پروتی، نخست وزیر نیوساوت‌ولز اعلام کرد که پس برگشتن دانش آموزان به مدارس، انجام اعمال جراحی انتخابی و غیر ضروری نیز از سر گرفته خواهد شد.

وی همچنین گفت که محدودیت‌های تراکم و ماسک اجباری که در اواخر ژانویه تا ۲۷ فوریه تمدید شده بود، احتمالا در هفته‌های آینده لغو خواهد شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه