وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » عذرخواهی پلیس نیوساوت‌ولز بابت پرواز دو مسافر آلمانی به ملبورن بدون قرنطینه

تاریخ انتشار : 1399/09/17 - 6:53

عذرخواهی پلیس نیوساوت‌ولز بابت پرواز دو مسافر آلمانی به ملبورن بدون قرنطینه

صدای استرالیا - پلیس نیوساوت‌ولز پس از آنکه یک افسر پلیس به اشتباه به دو فرد آلمانی که مرحله قرنطینه درون هتل را نگذرانده بودند، اجازه داد سوار هواپیما به مقصد ملبورن شوند، از این بابت عذر خواهی کرد.


صدای استرالیا – پلیس نیوساوت‌ولز پس از آنکه یک افسر پلیس به اشتباه به دو فرد آلمانی که مرحله قرنطینه درون هتل را نگذرانده بودند، اجازه داد سوار هواپیما به مقصد ملبورن شوند، از این بابت عذر خواهی کرد.

دو مسافر آلمانی مذکور، هم اکنون در هتلی در ویکتوریا در قرنطینه به سر می‌برند. البته نتایج تست کووید آنها منفی بوده، اما امروز مجددا تست خواهند داد.

در پی این اتفاق، این سوال مطرح شده که دو مسافر آلمانی، چگونه از دستورالعمل قرنطینه در هتل نیوساوت‌ولز گذر کرده و سوار پرواز ملبورن شدند.

پلیس نیوساوت‌ولز در این رابطه توضیح داده که این دو نفر که یکی از آنها زنی ۵۳ ساله و دیگری پسری ۱۵ ساله هستند، ابتدا به مقصد قرنطینه در هتل، سوار اتوبوس شده بودند، اما به گفته جف لوی، معاون کمیساریای پلیس نیوساوت‌ولز، به دلیل محدودیت زبانی، یک افسر پلیس به اشتباه گمان کرده که این دو نفر از قرنطینه معاف هستند و به همین دلیل آنها توسط پلیس به پرواز ملبورن راهنمایی شده‌اند.

لوی افزود که این افسر پلیس دومین شیفت کاری خود را در فرودگاه می‌گذرانده و فکر می‌کرده که کار درست را انجام داده است.

لوی گفت: مانع زبانی وجود داشته و افسر پلیس مورد نظر اشتباه خود را تایید کرده و گفته که فرم‌های معافیت از قرنطینه و مدارک را به درستی بررسی نکرده است.

لوی با تایید اینکه این اشتباه، صورت خوبی برای پلیس نیوساوت‌ولز نداشته، افزود: اما فقط دو نفر از میان یکصد هزار مسافر این فرودگاه، از مقررات قرنطینه قصر در رفته‌اند.

به گفته لوی، موفقیت اقدامات پلیس در زمینه کرونا تاکنون عالی بوده، اما باید بابت اتفاقی که رخ داد، انتقادپذیر باشیم. مشکلات برطرف شده و ما به پیش خواهیم رفت.

پس از اینکه این دو مسافر آلمانی که از طریق ژاپن به استرالیا سفر کرده‌اند، وارد فرودگاه ملبورن شدند و در ترمینال ۳ سرگردان بودند که یک مامور امنیت فرودگاه ملبورن برای کمک به آنها نزدیک شد. وقتی مسافران به این مامور امنیت گفتند که تازه از آلمان به استرالیا آمده‌اند و از او در مورد مقررات قرنطینه سوال کردند، مامور مورد نظر، آنها را به سمت کارکنان وزارت بهداشت در فرودگاه هدایت کرد و آنجا مشخص شد که چه اتفاقی افتاده است.

به گفته مقامات ایالت ویکتوریا، این دو نفر هم اکنون در قرنطینه هستند.

دنیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا از کارمند مورد نظر تشکر کرد و گفت که کار او شگفت‌انگیز بوده  است.

وی در عین حال گفت که مقامات نیوساوت‌ولز باید درباره اینکه چگونه این دو مسافر از سیستم قرنطینه رد شده‌اند، تحقیق کنند.

نیروی پلیس نیوساوت ولز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در پی این اتفاق، سیستم‌ها و فرایند عمل پلیس در فرودگاه بین‌المللی سیدنی، بازنگری شده است.

جف لوی نیز گفت: پلیس در پی بروز این خطا، استانداردهای خود را دو برابر سخت کرده و از این پس، تمامی درخواست‌ها برای معافیت از قرنطینه در مرز، باید از سوی یک افسر مرکز پلیس سیدنی، بازبینی شود.

وی همچنین گفت که افسری که دچار این اشتباه شده، بسیار نادم است و با تنبیه انضباطی مواجه نخواهد شد.

از سوی دیگر، پلیس مرزی استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو مسافر را در زمان ورود به فرودگاه سیدنی، ترخیص کرده، اما مسوولیت اینکه مسافران به قرنطینه هدایت شوند یا اجازه پرواز داخلی به آنها داده شود، با مقامات ایالتی است.

گفته شده که بیش از ۱۷۵ نفر با این دو مسافر  در تماس بوده‌اند که فهرستی از این فراد، شامل تمامی مسافران پرواز ویرجین ایرویز به ملبورن، به همراه تعدادی از کارکنان فرودگاه ملبورن تهیه و توصیه شده که همگی به قرنطینه بروند. البته اگر تست بعدی کرونای دو مسافر آلمانی منفی باشد، این افراد هم می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

همچنین فرودگاه ملبورن اعلام کرده که مسیر حرکت دو مسافر یاد شده را در فرودگاه ردگیری کرده و کل مسیر را  عصر روز شنبه ضد عفونی کرده است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه