وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » طرح دولت فدرال برای برچسب‌گذاری مبدا غذاهای دریایی؛ شما هم نظرتان را مطرح کنید

تاریخ انتشار : 1401/10/03 - 3:59

طرح دولت فدرال برای برچسب‌گذاری مبدا غذاهای دریایی؛ شما هم نظرتان را مطرح کنید

صدای استرالیا– به لطف اصلاحات پیشنهادی دولت آلبانیزی، استرالیایی‌ها به زودی متوجه خواهند شد که آیا غذای دریایی که سفارش […]

طرح دولت فدرال برای برچسب‌گذاری مبدا غذاهای دریایی؛ شما هم نظرتان را مطرح کنید

صدای استرالیا– به لطف اصلاحات پیشنهادی دولت آلبانیزی، استرالیایی‌ها به زودی متوجه خواهند شد که آیا غذای دریایی که سفارش داده‌اند، واقعا از منابع محلی تهیه شده است یا نه.

رایزنی برای ایجاد یک مدل برچسب گذاری کشور مبدا برای غذاهای دریایی در بخش رستوران و پذیرایی آغاز شده است.

در صورت تایید این مدل، مشتریان در یک فروشگاه یا رستوران غذاهای دریایی، می‌توانند تشخیص دهند که آیا غذای آنها از خارج از کشور تهیه شده است یا نه.

برچسب‌ها شامل یک سیستم سه حرفی در منوها می‌شوند که بر این اساس، A نشان دهنده محصولات استرالیایی و I برای محصولات وارداتی است. برچسب M نیز نشان می‌دهد که  مبدا مواد غذایی مدنظر، مخلوط است.

به غیر از قلمرو شمالی، برچسب‌گذاری مبدا فقط برای فروش غذاهای دریایی در مراکز خرده‌فروشی اجباری است، نه مکان‌های غذاخوری.

تخمین زده می شود که ۷۰ درصد از غذاهای دریایی مصرفی در استرالیا وارداتی است.

دولت فدرال به دنبال دریافت بازخورد در مورد این پیشنهاد است و امیدوار است که تا کریسمس سال آینده آن را اجرا کند.

صنعت میهمان‌یاری قبلاً نگرانی‌های خود را در مورد چنین تغییری ابراز کرده و هشدار داده بود که این امر به مشاغلی که دائماً منوی خود را تغییر می‌دهند فشار می‌آورد.

اما نمایندگان صنعت غذاهای دریایی از این اقدام استقبال کرده و می گویند که این برچسب‌ها به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا آگاهانه تصمیم بگیرند.

علاقه‌مندان تا ۱۵ مارس سال آینده فرصت دارند که نظرات خود را در مورد طرح پیشنهادی مذکور، از طریق این آدرس (https://consult.industry.gov.au/) مطرح کنند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه