وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » ضعف جدی پلیس نیوساوت‌ولز در برخورد با خشونت خانگی

تاریخ انتشار : 1402/03/26 - 2:46

ضعف جدی پلیس نیوساوت‌ولز در برخورد با خشونت خانگی

صدای استرالیا- یک گزارش جدید نشان می‌دهد که افسران پلیس نیوساوت‌ولز، برای مدیریت موارد خشونت خانگی نیاز به آموزش بیشتر دارند.


صدای استرالیا- یک گزارش جدید نشان می‌دهد که افسران پلیس نیوساوت‌ولز، برای مدیریت موارد خشونت خانگی نیاز به آموزش بیشتر دارند و نباید تحقیقات مربوط به پرونده‌های همکاران‌شان به آنها سپرده شود.

کمیسیون رفتار حرفه‌ای نیروهای مجری قانون، یافته‌های حاصل از بررسی شیوه واکنش پلیس نیوساوت‌ولز به خشونت خانگی و خانوادگی را منتشر کرد.

این بررسی با تجزیه و تحلیل ۴۷۰ شکایت مربوط به سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ می‌شود.

گزارش این کمیسیون با اشاره به اینکه بسیاری از افسران برای رسیدگی به موارد خشونت خانگی «آموزش ناکافی» داشته‌اند، توصیه کرد که برای همه افسران، آموزش تخصصی اجباری در این خصوص در نظر گرفته شود.

آنینا جانسون، مسوول این کمیسیون گفت: مواردی وجود داشته که قربانی، خشونت خانگی را به پلیس اعلام کرد؛ اما گزارشی در این زمینه موجود نیست.

به گفته وی، در مواردی اظهارات قربانی ثبت نشده و تلاشی نیز برای ثبت اظهارات شاهدان صورت نگرفته است. حتی گاهی پلیس برای دریافت حکم جلب عامل خشونت خانگی درخواستی ارایه نکرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که پلیس تنها ۲۲۲ مورد از ۴۷۰ شکایت ارایه شده در خصوص رفتار افسران در رابطه با موارد خشونت خانگی را بررسی کرده است.

جالب اینکه در ۷۰ مورد (۳۲ درصد) از پرونده‌های مورد بررسی، گزارش قربانیان مربوط به خشونت خانگی یکی از افسران پلیس بوده؛ اما فقط ۱۷ نفر از این افسران مورد اتهام قرار گرفته‌اند. این درحالی است که ۱۱ نفر از این افسران، قبلا نیز سابقه جرایم خشونت خانگی و خانوادگی داشته‌اند و بیش از یک بار مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

این کمیسیون همچنین دریافت که در ۷۷ درصد از این موارد، تحقیقات پرونده شکایت از افسران متهم به خشونت خانگی، توسط افسرانی از همان ناحیه پلیس انجام شده است.

به گفته کمیسر جانسون، در مواردی که یکی از افسران درگیر چنین اتهامی بوده، مشکل تضاد منافع در نحوه عملکرد پلیس دیده می‌شود

گزارش مذکور همچنین توصیه کرده است که روال‌های دقیق‌ترین برای مستندسازی ضبط سلاح گرم پلیس‌های متهم در طول دوره انجام تحقیقات مرتبط با خشونت خانگی به اجرا گذاشته شود.

سایر توصیه‌های این گزارش شامل اصلاح رویه‌های عملیاتی برای وادار کردن افسران به فعال کردن دوربین‌های پوشیدنی هنگام حضور در حوادث خشونت خانگی و ارائه آموزش‌های اضافی به افسران برای شناسایی «متجاوز اصلی» و «قربانی اصلی» است.

جانسون گفت: نیاز به ارایه آموزش‌های بهتر به افسران برای تحقیق درباره خشونت خانگی و خانوادگی ضروری است و این آموزش‌ها باید اجباری باشد.

یک سخنگوی پلیس نیوساوت‌ولز نیز با بیان اینکه پلیس متهمد به بهبود مستمر نحوه واکنش و جلوگیری از خشونت خانگی و خانوادگی است، گفت: پلیس نیوساوت‌ولز در سال ۲۰۲۲ پروژه اصلاح خشونت خانگی و خانوادگی را با تمرکز بر سلامت و رفاه قربانیان تدوین کرده است.

وی افزود: تیم این پروژه مجموعه‌ای از استراتژی‌های پیشنهادی را آماده کرده که مکمل سیاست‌های فعلی است و انتظار می‌رود این استراتژی‌ها در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده به اجرا درآید.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه