وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » شکسته شدن رکورد ورود پناهجو به استرالیا با هواپیما

تاریخ انتشار : 1398/07/18 - 11:49

شکسته شدن رکورد ورود پناهجو به استرالیا با هواپیما

صدای استرالیا – درحالیکه تعداد کمی پناهجو در شرایط وخیمی در بازداشتگاه‌های دولت استرالیا در جزایر نائورو و مانوس نگهداری می‌شوند و اجازه ورود آنها به خاک استرالیا داده نمی‌شود، خبر می‌رسد که شمار پناهجویانی که با هواپیما خود را به استرالیا می‌رسانند طی پنج سال به 95 هزار و 943  نفر رسیده است.


صدای استرالیا – درحالیکه تعداد کمی پناهجو در شرایط وخیمی در بازداشتگاه‌های دولت استرالیا در جزایر نائورو و مانوس نگهداری می‌شوند و اجازه ورود آنها به خاک استرالیا داده نمی‌شود، خبر می‌رسد که شمار پناهجویانی که با هواپیما خود را به استرالیا می‌رسانند طی پنج سال به ۹۵ هزار و ۹۴۳  نفر رسیده است.

روزنامه دیلی میل با انتشار گزارشی در این خصوص نوشته است که پناهجویان برای رسیدن به استرالیا فقط از قایق استفاده نمی‌کنند بلکه از هواپیما نیز برای این هدف بهره می‌برند.

کریستینا کنیلی، سخنگوی مهاجرتی حزب کارگر می‌گوید که تعداد پناهجویانی که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با هواپیما به استرالیا آمده اند به ۹۵ هزار و ۹۴۳ نفر رسیده و این فقط تعداد پناهجویانی بوده که بصورت قانونی وارد کشور شده‌اند.

وی اظهار کرد که با توجه به روند کنونی پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال شمار پناهجویانی که با هواپیما به استرالیا می‌آیند به ۲۹ هزار و ۴۷۰ نفر برسد که رکورد جدیدی به حساب می‌آید.

دیوید کلمن، وزیر مهاجرت استرالیا تائید کرده است که در فاصله ۱ جولای ۲۰۱۴ تا ۱۹ اوت ۲۰۱۹ با درخواست ۸۴٫۲ درصد یا ۶۷ هزار و ۷۳۲ پناهجو برای ماندن در استرالیا مخالفت شده است.

بر اساس آمارهای موجود، تعداد پناهجویانی که در سال مالی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ با هواپیما خود را به استرالیا رسانده‌اند ۸ هزار و ۶۵۲ نفر بود اما در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ این تعداد به ۲۷ هزار و ۸۸۴ نفر رسید که این حکایت از رشد سه برابری این دسته از پناهجویان دارد.

کریستینا کنیلی اضافه کرد: روزانه ۸۰ پناهجو با هواپیما به استرالیا می‌آیند و با این حساب تا پایان سال شمار این پناهجویان به ۲۹هزار و ۴۷۰ نفر می‌رسد که این بالاترین تعداد پناهجو در یک سال در استرالیا خواهد بود.

بر همین اساس از تاریخ اول جولای تا ۱۹ آگوست سال جاری  نیز ۴ هزار و ۳۷ پناهجو با هواپیما به استرالیا آمده‌اند.

بر اساس این گزارش از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ که حزب کارگر قدرت را در استرالیا در دست داشت ۵۰ هزار پناهجو با استفاده از ۸۰۰ قایق خود را به استرالیا رسانده بودند اما با روی کار آمدن دولت ائتلافی در استرالیا این رقم کاهش یافت.

به گفته کنیلی تعداد پناهجویانی که در زمان دولت ائتلافی با استفاده از هواپیما خود را به استرالیا رسانده‌اند دو برابر تعداد پناهجویانی است که در زمان در قدرت بودن حزب کارگر با قایق به استرالیا آمده بودند.

منبع: دیلی تلگراف


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه