وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » شناسنامه نیوساوت‌ولزی‌ها دیجیتالی می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 7:04

شناسنامه نیوساوت‌ولزی‌ها دیجیتالی می‌شود

صدای استرالیا- پس از گواهی‌نامه رانندگی و تاییدیه واکسن، حالا نوبت به شناسنامه (گواهی تولد) دیجیتال رسیده است.


صدای استرالیا- پس از گواهی‌نامه رانندگی و تاییدیه واکسن، حالا نوبت به شناسنامه (گواهی تولد) دیجیتال رسیده است.

ویکتور دومینلو، وزیر خدمات مشتری و دیجیتال نیوساوت‌ولز، از چشم‌انداز دولت این ایالت در مورد شناسنامه‌های دیجیتال پرده برداشت.

به این ترتیب، از سال آینده، شهروندان می‌توانند شناسنامه و گواهی کمک‌های اولیه خود را درون کیف پول دیجیتال روی گوشی موبایل خود بارگذاری کنند و دیگر نیاز به نسخه کاغذی نخواهند داشت.

دولت نیوساوت‌ولز همچنین در حال ایجاد یک کیف پول آموزشی است که گواهی‌ دبیرستان، مدارک دیپلم و دانشگاه، تاییدیه جوایز دوک ادیبنورو و گواهی نجات غریق به صورت الکترونیکی روی آن ذخیره می‌شود.

دومینلو گفت: تمامی گواهی‌ها و تاییدیه‌هایی که در طول عمرتان می‌گیرد، از این پس در کیف پول آموزشی‌تان روی اپلیکیشن خدمات قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تنها کاری که ما می‌کنیم، دیجیتالی کردن مدارک و گواهی‌نامه‌های شماست که به این ترتیب، امن‌تر و محرمانه‌تر خواهند بود.

به گفته دومینلو، وقتی شخصی از کارت شناسایی یا مدارک شما فتوکپی می‌گیرد، هرگز نمی‌توانید مطمئن شوید که این کپی از کجا سردرخواهد آورد. اما در دنیای دیجیتال، افراد فقط به مدارکی دسترسی می‌یابند که مجوز آن را دریافت کرده باشند و اگر تخلف کنند، شما متوجه می‌شوید و امکان پیگیری خواهید داشت.

وی افزود: در آینده اگر برای مصاحبه شغلی بروید و کارفرما بخواهد بداند که به دانشگاه یا موسسه TAFE خاصی رفته‌اید یا نه، می‌توانید روی گوشی‌تان مدارک را به او نشان بدهید یا با او به اشتراک بگذارید. فقط زمانی که شما اجازه اشتراک گذاری را بدهید، شخص ثالث قادر به مشاهده مدارک شما خواهد بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه