وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » شسکت دوباره پیتر داتون، اسکات موریسون نخست وزیر جدید استرالیا شد

تاریخ انتشار : 1397/06/02 - 14:21

شسکت دوباره پیتر داتون، اسکات موریسون نخست وزیر جدید استرالیا شد

صدای استرالیا – با شکست دوباره پیتر داتون در انتخابات درون حزبی، اسکات موریسون، وزیر خزانه‌داری سابق استرالیا به عنوان رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

شسکت دوباره پیتر داتون، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا شد

صدای استرالیا – با شکست دوباره پیتر داتون در انتخابات درون حزبی، اسکات موریسون وزیر خزانه‌داری سابق استرالیا به عنوان رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر جدید استرالیا انتخاب شد.

ساعاتی پیش انتخابات درون حزبی حزب حاکم استرالیا برای بار دوم طی سه روز گذشته برگزار شد و اینبار اسکات موریسون، وزیر خزانه‌داری استرالیا به رقابت با پیتر داتون، وزیر کشور سابق استرالیا پرداخت.

در جریان رای گیری امروز، اسکلات موریسون توانست با نتیجه ۴۵ رای در برابر ۴۰ رای پیتر داتون را شکست داده و رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر جدید استرالیا شود.

یکی دیگر از نتایج مهم رای گیری امروز این بود که جولیا بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا عنوان معاون رهبر حزب لیبرال را از دست داد.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر پیشین استرالیا که تحت فشار بسیار شدیدی از سوی مخالفان و هم حزبی‌هایش قرار داشت در انتخابات امروز شرکت نکرد و عملا از سمت نخست وزیری کناره گرفت.

جولیا بیشاپ نیز برای تصدی سمت رهبری حزب لیبرال و نخست وزیری استرالیا در رای گیری امروز شرکت کرده بود که در دور اول و با تنها ۱۱ رای شکست خورد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه