وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » سقوط هواپیمای اطفاء حریق در اسنویی مانتین جان سه نفر را گرفت

تاریخ انتشار : 1398/11/03 - 18:16

سقوط هواپیمای اطفاء حریق در اسنویی مانتین جان سه نفر را گرفت

 صدای استرالیا- در جریان سقوط یکی از بزرگترین هواپیمای تانکردار آتشنشان در منطقه اسنویی مانتین دستکم سه نفر جان باختند. […]

سقوط هواپیمای اطفاء حریق در اسنویی مانتین جان سه نفر را گرفت
 صدای استرالیا- در جریان سقوط یکی از بزرگترین هواپیمای تانکردار آتشنشان در منطقه اسنویی مانتین دستکم سه نفر جان باختند.
یکی از بزرگترین هواپیما‌های تانکر دار که در عملیات اطفاء حریق استرالیا مورد استفاده قرار می‌گرفت سقوط کرد. احتمال می‌رود این هواپیما به علت هوای نامساعد دچار حادثه شده باشد.

براثر ادامه آتش سوزی در استرالیا فرودگاه کانبرا تعطیل شد

آتش سوزی در اراضی جنگلی استرالیا که به منطقه کانبرا هم کشیده شده است مقامات استرالیایی را وادار کرد روز پنج شنبه دستور تعطیلی فرودگاه پایتخت را صادر کنند تا به این ترتیب از باند‌های فرودگاه برای هواپیما‌های آب پاش استفاده کنند.
سخنگوی فرودگاه کانبرا اعلام کرد: ”پرواز‌های از مبدا و به مقصد کانبرا اواسط روز پنج شنبه لغو شدند تا هواپیما‌های آب پاش بتوانند فعالیت کنند. ما نمی‌دانیم لغو پرواز‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت اما ترمینال فرودگاه تخلیه نشده است”.
افزایش دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتیگراد و وزش باد که سرعت آن ممکن است به ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد، موجب شکل گیری آتش سوزی‌های جدید در شرق استرالیا شد. آتش سوزی در اراضی جنگلی هر سال در این فصل سال در استرالیا رخ می‌دهد. اما امسال فصل آتش سوزی بسیار زودرس بود و به دلیل خشکسالی و همچنین گرم شدن آب و هوا شدت آن بسیار زیاد است. از ماه سپتامبر این آتش سوزی بی سابقه در اراضی جنگلی و علفزار‌ها دستکم ۲۹ کشته برجای گذاشته است و بیش از دوهزار خانه را تخریب کرده است.
فرودگاه کانبرا در ماه‌های اخیر توسط آتش نشانان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما این بار به طور کامل تعطیل شد تا باند‌های آن به طور کامل توسط آتش نشانان مورد استفاده قرار گیرند.
در نیو ساوت ولز یکی از مقامات آتش نشانی منطقه اعلام کرد درجه هشدار افزایش یافته است و روشن کردن آتش در سراسر منطقه به دلیل خطر بالای آتش سوزی ممنوع است.

برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه