وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » سفر سه هزار کیلومتری از ملبورن به کنز با اسکوتر

تاریخ انتشار : 1401/11/15 - 4:24

سفر سه هزار کیلومتری از ملبورن به کنز با اسکوتر

صدای استرالیا - یک کوله‌گرد جوان ژاپنی با نام یونی (Uni) که کلاه سنتی ژاپنی کاسا را بر سر دارد، در حال طی مسیر ۳۰۰۰ کیلومتری از ملبورن تا کنز تنها با استفاده از یک اسکوتر است.


صدای استرالیا – یک کوله‌گرد جوان ژاپنی با نام یونی (Uni) که کلاه سنتی ژاپنی کاسا را بر سر دارد، در حال طی مسیر سه هزار کیلومتری از ملبورن تا کنز تنها با استفاده از یک اسکوتر است.

این مرد ۲۳ ساله حدود هشت روز پیش از طریق فرودگاه ملبورن وارد استرالیا شد و به جای اوبر مستقیما سوار اسکوتر خود شد و به سمت شمال رفت. برنامه او این است که سفری حماسی از ملبورن به کنز را به پایان برساند، سفری که فقط با استفاده از پاهایش انجام خواهد شد.

وی گفت: من این چالش را پذیرفتم تا خودم را تغییر دهم. قصد دارم از سیدنی به عنوان مسیری از ملبورن برای رسیدن به کنز استفاده کنم اما بیشتر از اینکه بخواهم به سیدنی بروم، می‌خواهم چالش رفتن مسافت بزرگ‌تر از جنوب به شمال را بپذیرم. از جنوبی‌ترین فرودگاه تا شمالی‌ترین فرودگاه.

طی این مسیر تقریبا سه هزار کیلومتری با استفاده از خودرو و رانندگی، ۳۱ ساعت طول می‌کشد.

مردم محلی که Uni را طی سفر ملاقات کرده‌اند، حالا سفر او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

وی گفت: مردم در طول سفرم به من غذا، دوش و تختی برای خوابیدن پیشنهاد کرده‌اند. حتی یک نفر اسکناسی ۵۰ دلاری را از پنجره خودروی در حال حرکت به من داد. چیزی که من بیشتر از همه قدردانی می‌کنم افرادی هستند که کاملا غریبه بودند اما به من اجازه دادند در خانه‌هایشان بمانم. از اینکه استرالیایی‌ها چقدر خوب و مهربان هستند، شگفت‌زده شدم.

البته این نخستین چالش Uni نیست. یک سال پیش هم او دور ژاپن را با اسکوتر طی کرد.

وی افزود: وقتی به کنز برسم، از آنجا پیش خانواده‌ام در ژاپن برمی‌گردم و من به آنها درباره کشور فوق‌العاده استرالیا خواهم گفت.

منبع:گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه