وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » سرقت ۵۵ هزار خودرو در سال مالی گذشته

تاریخ انتشار : 1398/07/23 - 14:33

سرقت ۵۵ هزار خودرو در سال مالی گذشته

صدای استرالیا– بیش از ۵۵ هزار خودرو در سال مالی گذشته در استرالیا به سرقت رفته که عمده این سرقت‌ها […]

سرقت 55 هزار خودرو در سال مالی گذشته

صدای استرالیا– بیش از ۵۵ هزار خودرو در سال مالی گذشته در استرالیا به سرقت رفته که عمده این سرقت‌ها در کوئینزلند و ویکتوریا اتفاق افتاده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره آمار و امنیت خودرو استرالیا، در این کشور در هر ۱۲ دقیقه یک خودرو به سرقت می‌رود و خودروهای هولدن و تویوتا بیشترین جذابیت را برای سارقان دارند.

ایالت‌های پر سرقت

بیشترین میزان سرقت خودرو (در حدود ۲۴ هزار مورد) در ویکتوریا و کوئینزلند اتفاق افتاده و بر همین اساس دارندگان خودروهای  هولدن و تویوتا در جنوب شرقی کوئینزلند باید بیشتر مراقب خودروهای خود باشند.

در سال مالی گذشته بیش از ۵۵ هزار خودرو در سراسر استرالیا به سرقت رفته در حالیکه این تعداد در سال قبل از آن  فقط ۲ هزار و ۶۲۰  بوده است.

اکثریت خودروهای به سرقت رفته یعنی در حدود ۱۷ درصد از آنها ارزشی کمتر از ۵ هزار دلار داشته‌اند و ارزش ۲ درصد از آنها نیز بیش از ۵۰ هزار دلار بوده‌است.

۱۳ هزار مورد از سرقت‌های خودرو انجام شده در استرالیا یعنی ۱ خودرو از هر ۳۵۲ خودرو در ویکتوریا و ۱۱ هزار مورد یعنی ۱ خودرو از هر ۳۳۴ خودرو نیز در کوئینزلند رخ داده است.

در کوئینزلند بیشترین مکانی که در آن سرقت‌ها رخ داده مربوط به جنوب شرقی این ایالت است.

بر همین اساس ۲ هزار و ۳۶۳ مورد از سرقت‌ها در بریزبن، ۱ هزار و ۶۱۲ مورد در گلدکوست، یک هزار و ۱۷۶ مورد سرقت خودرو در “لوگان” و ۹۹۲ مورد سرقت نیز در “مورتون‌بی” انجام شده است.

۹۲۳ مورد از سرقت‌های خودرو انجام شده در ویکتوریا در Hume  بوده و این شهر اولین نام در خارج از کوئینزلند بوده که در لیست بیشترن دزدی‌های انجام شده قرار گرفته‌است.

در استرالیای جنوبی نیز از هر ۴۹۸  خودرو یک مورد به سرقت رفته است. در تاسمانیا این آمار یک خودرو از هر ۴۵۷ خودرو و در استرالیای غربی یک خودرو از هر ۳۸۴ خودرو بوده است.

کمترین میزان سرقت خودرو در استرالیا در نیوساوت ولز بوده که ۹ هزار و ۶۰۰ خودرو در آن دزدیده شده‌است. این آمار به آن معنی است که از ۵۳۷ دستگاه خودرو یک مورد به سرقت رفته است.

 

پرطرفدارترین خودروها برای دزدها

بیشترین خودرویی که در استرالیا به سرقت رفته هولدن Commodore VE بوده است. این مدل خودرو پرفروش‌ترین خودرو در استرالیا در اواخر دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ بوده است.

بعد از این مدل خودرو، بیشترین خودرویی که در استرالیا به سرقت رفته تویوتا هایلوکس (۰۵ Toyota Hilux) بوده است.

بعد از این دو مدل، نیسان پولسار N15 و هولدن Commodore VY به همراه نیسان ناوارا D40 پر طرفدارترین خودروها برای دزدها هستند.

در همین رابطه برای پیشگری از سرقت خودرو، شرکت بیمه Budget Direct توصیه‌هایی را به رانندگان کرده تا با انجام آنها ریسک به سرقت رفتن خودرو به حداقل برسد.

برخی از این توصیه‌ها عبارتند از:

از بسته بودن پنجره‌ها مطمئن شوید

از قراردادن اشیای با ارزش در معرض دید خودداری کنید

خودرو را در مکان مناسبی پارک کنید

اگر می‌خواهید برای مدت طولانی از خودروی خود استفاده نکیند بهتر است که با خارج کردن بخش‌های مهمی از خودرو همچون قطعات الکترونیکی، خودروی خود غیر قابل استفاده کنید.

در هنگام ترک خودرو از قفل چرخ و یا سایر وسایل محافظت کننده استفاده کنید.

منبع: دیلی میل

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه