وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » سرقت داده‌های پاتولوژی هزاران بیمار استرالیایی توسط هکرها

تاریخ انتشار : 1401/08/06 - 5:16

سرقت داده‌های پاتولوژی هزاران بیمار استرالیایی توسط هکرها

صدای استرالیا - یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات پاتولوژی در استرالیا اعلام کرد که هکرها داده‌های پزشکی هزاران بیمار را به سرقت برده‌اند.


صدای استرالیا – یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات پاتولوژی در استرالیا اعلام کرد که هکرها داده‌های پزشکی هزاران بیمار را به سرقت برده‌اند. این دومین مورد نقض داده‌های خصوصی مردم استرالیا طی دو هفته گذشته است که نگرانی‌ها را درباره نحوه جمع‌آوری اطلاعات حساس مشتریان توسط شرکت‌ها عمیق‌تر کرده است.

افشای خبر این هک در روز پنجشنبه، ارزش سهام شرکت آسترالین کلینیکال لبز را به پایین‌ترین سطح آن از زمان عرضه در بورس در سال گذشته رساند.

پیشتر مدیبنک، بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا نیز خبر داده بود که مجرمان داده‌های همه چهار میلیون مشتری آن را به سرقت برده‌اند.

شرکت آسترالین کلینیکال لبز اعلام کرد که در ابتدا از دسترسی غیرمجاز به سیستم واحد پاتولوژی خود با نام مدلب در ماه فوریه اطلاع یافت و توصیه‌هایی را دریافت کرد مبنی بر اینکه هیچ اطلاعاتی به خطر نیفتاده است. سپس آژانس امنیت سایبری دولت استرالیا در ماه ژوئن به این شرکت اطلاع داد که داده‌هایش در دارک وب منتشر شده‌اند.

شرکت استرالین کلینیکال لبز گفته که پس از بررسی‌های انجام شده متوجه شد که داده‌های ۲۲۳ هزار بیمار از جمله سوابق پزشکی و بهداشتی حدود ۱۸ هزار نفر در معرض دید قرار گرفته است.

ملیندا مک‌گرث مدیرعامل استرالین کلینیکال لبز گفت: تاکنون هیچ درخواست باج یا مدرکی مبنی بر سوءاستفاده از داده‌ها وجود نداشته اما این شرکت متوجه نگرانی و ناراحتی افراد آسیب‌دیده از این اتفاق است.

منبع: رویترز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه