وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » سال رکوردشکنی؛ گردشگران ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد نیوساوت‌ولز تزریق کردند

تاریخ انتشار : 1403/01/09 - 8:34

سال رکوردشکنی؛ گردشگران ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد نیوساوت‌ولز تزریق کردند

صدای استرالیا– رشد فوق‌العاده جذب گردشگران خارجی موجب تزریق ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد نیوساوت‌ولز شد و این ایالت را […]

سال رکوردشکنی؛ گردشگران 50 میلیارد دلار به اقتصاد نیوساوت‌ولز تزریق کردند

صدای استرالیا– رشد فوق‌العاده جذب گردشگران خارجی موجب تزریق ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد نیوساوت‌ولز شد و این ایالت را از این نظر در استرالیا در صدر قرار داد.  

این ایالت بیشترین تعداد بازدیدکننده خارجی را در بین سایر ایالت‌ها پذیرفت. شهر سیدنی به تنهایی بیش از نیمی از کل گردشگران را جذب کرد و جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین شهر برای گردشگران بین‌المللی حفظ کرد.

طبق آخرین آمار سازمان تحقیقات گردشگری استرالیا (TRA)، این ایالت ۵۳ درصد از کل بازدیدکنندگان بین‌المللی را به خود اختصاص داده که تخمین زده می‌شود این گردشگران ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرده باشند.

گردشگران آمریکایی، انگلیسی و نیوزلندی بیشترین بازدید را از این ایالت داشتند و چین نیز با قرار گرفتن در جایگاه چهارم، رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین کره جنوبی سریع‌ترین رشد بازدیدکننده را تجربه کرده؛ اندونزی از نظر مجموع تعداد شب‌های اقامت و هزینه برتر بوده و سنگاپور در زمینه رشد هزینه اول شده است.

گردشگری داخلی و بین‌المللی در سال مالی منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ معادل ۵۱٫۴ میلیارد دلار استرالیا به اقتصاد گردشگری نیوساوت‌ولز تزریق کرده‌اند.

استیو کاکس، مدیرعامل Destination NSW در بیانیه‌ای گفت: اقتصاد گردشگری نیوساوت‌ولز از نظر بهبود وضعیت پس از دوران همه‌گیری در کشور پیشگام است. 

وی افزود: با افتتاح فرودگاه بین‌المللی غرب سیدنی در سال ۲۰۲۶، این فرودگاه ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر در سال، گردشگری کلان شهر سیدنی و سایر مناطق نیوساوت‌ولز را تقویت خواهد کرد.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه