وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » ساخت سقف‌های تیره‌رنگ در نیوساوت‌ولز ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/09/03 - 3:44

ساخت سقف‌های تیره‌رنگ در نیوساوت‌ولز ممنوع می‌شود

صدای استرالیا- دولت نیوساوت‌ولز به عنوان بخشی از تلاش برای خانه‌سازی پایدارتر و رسیدن به هدف حذف آلاینده‌ها تا سال 2050، قصد دارد ساخت سقف‌های تیره‌رنگ را ممنوع کند.


صدای استرالیا- دولت نیوساوت‌ولز به عنوان بخشی از تلاش برای خانه‌سازی پایدارتر و رسیدن به هدف حذف آلاینده‌ها تا سال ۲۰۵۰، قصد دارد ساخت سقف‌های تیره‌رنگ را ممنوع کند.

راب استوکس، وزیر برنامه‌ریزی نیوساوت‌ولز، با اشاره به این تغییر سیاست، دلیل آن را اطمینان از این مساله عنوان کرد که تمامی خانه‌های جدید سقف‌هایی با رنگ روشن داشته باشند.

وی گفت: بررسی اخیر دانشگاه نیوساوت‌ولز که با حمایت دولت فدرال انجام شده، نشان می‌دهد که اگر سقف‌های تیره رنگ حذف شود، دمای محیط سیدنی می‌تواند تا ۲٫۴ درجه سانتی گراد کاهش یابد. همچنین استفاده از سقف‌های با رنگ روشن می‌تواند دمای درون خانه‌ها را در فصول گرم، تا ده درجه کاهش دهد.

استوکس که با اعضای کمیته شهری سیدنی سخن می‌گفت، افزود: این تاثیری بزرگ روی «اثر جزایر گرمایی شهری» (urban heat island) در شهر ما خواهد داشت و من از سازمان برنامه ریزی خواهم خواست که آن را به عنوان بخشی از رویکرد «انتشار خالص صفر» پیاده‌سازی کنند.

وی همچنین اعلام کرد که در توسعه منطقه ویلتون در جنوب غربی سیدنی، دولت ایجاد حیاط‌های پشتی بزرگ به منظور کاشت درخت را الزامی کرده است.

گابریل متکالف، مدیر ارشد اجرایی کمیته شهر سیدنی از این تصمیم استقبال کرد.

در هدف «انتشار خالص صفر» به حداقل رساندن تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای پیگیری می‌شود و قرار است انتشار این گازهای مضر تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه