وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » زنانی که نیوساوت‎ولز را اداره می‌کنند/رهبر جدید حزب کارگر آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار : 1398/04/11 - 10:48

زنانی که نیوساوت‎ولز را اداره می‌کنند/رهبر جدید حزب کارگر آغاز به کار کرد

صدای استرالیا- با آغاز به کار خانم جودی مک‎کی به عنوان رهبر جدید حزب کارگر در ایالت نیوساوت‎ولز، برای اولین بار نخست وزیر و رهبر حزب کارگر در این ایالت دو زن هستند.

رهبر جدید حزب کارگر آغاز به کار کرد

صدای استرالیا- با آغاز به کار خانم جودی مک‎کی به عنوان رهبر جدید حزب کارگر در ایالت نیوساوت‎ولز، برای اولین بار نخست وزیر و رهبر حزب کارگر در این ایالت دو زن هستند.

خانم جودی مک‎کی به عنوان رهبر جدید حزب کارگر (اپوزیسون) در ایالت نیوساوت‎ولز انتخاب شده و این در حالی است که ریاست حزب لیبرال در این ایالت نیز بر عهده خانم گلادیس برجیکلیان است.

مک‎کی در این رابطه اعلام کرده که سمت جدید وی چیزی فراتر از مسابقه با بریجیکلیان است و او در پی این نیست که وانمود کند این دو زن (او و رئیس حزب لیبرال) شبیه هم عمل می‌کنند.

مک‎کی روز شنبه برای این سمت انتخاب شده و انتخاب وی یک لحظه تاریخی برای امور سیاسی نیوسات‎ولز محسوب می شود زیرا این برای اولین بار است که هم نخست وزیر و هم رهبر اپوزیسیون این ایالت هر دو زن هستند.

رئیس جدید حزب کارگر در نیوسات‎ولز در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت: نمی خواهم وانمود کنم که گلادیس هستم. نه من او نیستم. ما خیلی فرق داریم و من خیلی مراقب مردم هستم. معتقدم که اگر در سیاست حضور دارید آنجا هستید تا به مردم خدمت کنید. فکر می‌کنم مردم از سوی سیاستمداران رها شده‌‌اند.

مک‎کی برای رسیدن به پست رهبری حزب کارگر در ایالت نیوساوت ولز با کریس مینس رقابت کرد و موفق شد تا ۶۰٫۵ درصد آرا را تصاحب کند.

ریاست مک‌کی بر حزب کارگر در این ایالت سه ماه بعد از کناره‌گیری مایکل دالی از این سمت اتفاق می‌افتد. دالی بعد از شکست حزب کارگر در انتخابات اخیر از سمت خود کناره گیری کره بود.

مک‎کی که پیشتر یک روزنامه نگار بوده در صحبت‌هایش ضمن رد کردن شایعه وجود اختلاف میان اعضای حزب کارگر تاکید کرده که حزب وی در خصوص خلاص شدن از شر دولت برجیکلیان متحد است.

وی همچنین دولت نیوساوت‎ولز را توخالی و معامله‌گر خوانده است.

مک‎کی همچنین عنوان داشته که پرداختن به مسائل مناطق روستایی نیوساوت ‎ولز، غرب سیدنی و جوامع چند فرهنگی از اولویت‌های او در رهبری حزب کارگر بوده و سیاست‌های آموزشی نیز در نزد وی از اهمیتی حیاتی برخوردار هستند.

وی در این رابطه گفت: می‌خواهم درباره مردم صحبت کنم… و مواردی همانند بی خانمان‌ها در منطقه من و همچنین مناطقی در سیدنی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: شبکه ۹ استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه