وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » رکورد ۶۰ ساله بارندگی در سیدنی شکست

تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 7:09

رکورد ۶۰ ساله بارندگی در سیدنی شکست

صدای استرالیا- رکورد بارندگی نزدیک به 60 ساله در سیدنی شکسته شده و ساکنان این شهر خود را برای یک دوره پر بارش دیگر آماده می‌کنند.

پیش‌بینی باد و باران شدید برای سیدنی

صدای استرالیا- رکورد بارندگی نزدیک به ۶۰ ساله در سیدنی شکسته شده و ساکنان این شهر خود را برای یک دوره پر بارش دیگر آماده می‌کنند.

در سیدنی در طول فقط هشت ماه، بیش از دو متر باران باریده که در نزدیک به ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و اگر ۲۰۰ میلی‌متر دیگر نیز ببارد، رکوردی تازه در تاریخ سیدنی ثبت خواهد شد.

سومین رویداد متوالی لانینا از جنوب در حال وارد شدن به استرالیاست و بارش باران و رعد و برق را با خود به همراه خواهد آورد. به این ترتیب، ایالت‌های شرقی یک هفته پر بارش دیگر را در پیش رو خواهند داشت.

این پدیده روز یکشنبه از استرالیای غربی عبور کرده و پیش‌بینی می‌شود که امروز در برخورد با هوای ناپایدار در شرق، موجب بروز توفان شود.

پیش‌بینی شده که امروز بخش‌های وسیعی از شرق قلمرو شمالی، جنوب غرب کوئینزلند، غرب و جنوب نیوساوت‌ولز، شمال ویکتوریا و شمال تاسمانی، بین ۱۵ تا ۴۴ میلی‌متر بارندگی داشته باشند. همچنین برای برخی مناطق بین ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر بارندگی نیز پیش‌بینی شده است.

همچنین هشدار داده شده که احتمال بروز توفان‌ با بادهای مخرب، تگرگ و باران‌های سیل‌آسا و در نتیجه وقوع سیلاب وجود دارد.

بارندگی‌ها پس از عبور از شمال نیوساوت‌ولز در روز سه‌شنبه به جنوب کوئینزلند وارد خواهند شد.

روز چهارشنبه وضعیت آب و هوایی پایدارتر می‌شود؛ اما برای ایالات جنوب شرقی، هوای سردتر از معمول در هفته پیش رو پیش‌بینی شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه