وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » راکت‌های ناسا از استرالیا به فضا پرتاب می‌شوند

تاریخ انتشار : 1399/07/22 - 7:23

راکت‌های ناسا از استرالیا به فضا پرتاب می‌شوند

صدای استرالیا - محوطه‌ای دورافتاده در شمال استرالیا قرار است به محلی برای پرتاب موشک‌هایی تبدیل شود که سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از آنها برای حمل تلسکوپ‌های پیشرفته فضایی استفاده می‌کند.


صدای استرالیا – محوطه‌ای دورافتاده در شمال استرالیا قرار است به محلی برای پرتاب موشک‌هایی تبدیل شود که سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از آنها برای حمل تلسکوپ‌های پیشرفته فضایی استفاده می‌کند.

اولین فرودگاه فضایی استرالیا با نام Equatorial Launch Australia قراردادی یک ‌میلیون دلاری را با سازمان فضایی آمریکا منعقد کرده است که براساس آن این شرکت، محلی را برای پرتاب موشک‌های حامل تلسکوپ‌های فضایی در اختیار ناسا می‌گذارد.

این محل پرتاب که در شرق آرنهم‌لند قرار داد طی مذاکراتی که با مالکان بومی از قبیله گوماتج انجام شده ساخته می‌شود. این محوطه ۱۰ هکتاری درحال حاضر پاکسازی شده و گام بعدی ریختن بتن و شروع ساخت‌وساز و آماده‌سازی آن برای بازدید ناسا در سال آینده است.

این همکاری، پرتاب و بازیابی پساپرتاب را برای سه پرتاب زمان‌بندی‌شده موشک‌های ژرفاسنج ناسا از نیمه سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌کند. موشک‌های ژرفاسنج که برای پژوهش‌های علمی استفاده می‌شوند بین ۱۵ تا ۲۰ متر ارتفاع دارند.

منبع: ۹نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه